Kormányzati negyed alagúttal

Többmilliárdos MÁV-ötlet súlyosbítja a kormányzati negyed anyagi szempontból amúgy is reménytelennek tűnő helyzetét. Összekötő vasúti alagút építését kéri a tervezett kormányzati negyed építése kapcsán a vasúttársaság a Nyugati és a Déli pályaudvarok között.

2007. 12. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Heinczinger István vezérigazgató szerint ugyanis nincs értelme egy-két évre megoldani a Nyugati pályaudvar fejlesztését, hanem évtizedekre előre kell gondolkodni.
A Westend I. és a leendő Westend II. beruházójaként legesélyesebbnek tartott Pólus Holding azért állt el a beruházásban való részvételtől, mert míg a cég nyolcmilliárd forinttal kívánt hozzájárulni a tervezett közlekedési beruházásokhoz, az állam és a főváros az utolsó szerződéstervezetben ennél már 12 milliárd forinttal nagyobb összeget követelt – áll a cég tegnapi közleményében.
A tőkeerős befektetőjelölt kilépése után sokan megkongatták a vészharangot a program felett, ám a kormányt képviselő Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) továbbra is töretlenül optimista. Azt állítja, azzal, hogy a fővárosi önkormányzat elfogadta a szabályozási kerettervet, elhárult az akadály az elől, hogy december 29-én kihirdesse a KVI a negyed felépítésére kiírt közbeszerzés nyertesét. A Fidesz szerint viszont léket kapott a Gyurcsány-kormány presztízsberuházása. Balsai István parlamenti képviselő szerint nem elég berakni egy épületegyüttest a város szívébe, sok tíz milliárdos közlekedésfejlesztésre is szükség lenne.
Részletek a 11. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.