Kákosy Csaba gazdaságiminiszter-jelölt az Országgyűlés gazdasági bizottságának meghallgatásán elmondta: tervei közt szerepel, hogy fokozatosan, apró lépésekben megújítsák a vasutat és a Volán-társaságokat. A miniszterjelölt szerint a társaságok privatizációjának folyamata már jövőre elindulhat.
A miniszterjelölt ezzel a kijelentésével igazolta, hogy nem volt indokolatlan a félelmük a Volán-társaságok és egyes érdekvédelmi szervezetek képviselőinek, amikor a regionális átszervezés mögött privatizációs előkészületet gyanítottak. A Volános Érdekvédők Együttműködési Fórumának ügyvivője, Horváth László korábban elmondta, hogy az év eleje óta készültek azok a megvalósíthatósági tanulmányok a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM), amelyek alapján regionális cégekbe szervezik a Volán-vállalatokat.
A kormány valódi szándékairól már március 10-én lerántotta a leplet Garamhegyi Ábel, a gazdasági tárca államtitkára, aki a Megyei Jogú Városok Szövetségének közgyűlésén kifejtette: a 19 megyei Volán-társaságot előbb hét régiós cégbe vonják össze, majd ezeket kínálják fel eladásra a befektetőknek. Az államtitkár kijelentéseit akkor nem kívánták kommentálni a GKM-ben. Később Vásárhelyi István, az ÁPV Zrt. elnöke azt mondta: a törvény szerint a társaságok ugyan nem tartoznak a tartós állami vagyoni körbe, de nincs napirenden a Volánok privatizációja. Azt ugyanakkor leszögezte, hogy a Volán-társaságok 25-30 éves gépjárműparkját indokolt lenne felfrissíteni, és ezt az adófizetők pénzéből állni. A privatizációt firtató kérdésünkre az elnök kitérően válaszolt, mert mint mondta, több évre előre nem lehet meghatározni a magánosításhoz való viszonyukat. Kijelentette: ha a tulajdonos olyan feladatot ad, hogy gondolják át a magánosítás kérdését a Volán-társaságoknál, akkor ezt meg fogják tenni.
A jelek szerint Kákosy Csaba miniszteri kinevezése esetén ez a pillanat elérkezik.
Ukránbarát és bevándorláspárti paktumot kötött az Európai Néppárt és a baloldal – Magyar Péter és a Tisza Párt is jóváhagyta a megállapodást