Mégis kiárusítják a Volán-társaságokat

Eladja az állam a Volán-társaságokat, legalábbis erről beszélt a gazdaságiminiszter-jelölt parlamenti bizottsági meghallgatásán. Kákosy Csaba ezzel igazolta, nem hiába gyanították az elmúlt hónapokban sokan, hogy a társaságok regionális átszervezésével a privatizáció előkészítése a cél.

2007. 12. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kákosy Csaba gazdaságiminiszter-jelölt az Országgyűlés gazdasági bizottságának meghallgatásán elmondta: tervei közt szerepel, hogy fokozatosan, apró lépésekben megújítsák a vasutat és a Volán-társaságokat. A miniszterjelölt szerint a társaságok privatizációjának folyamata már jövőre elindulhat.
A miniszterjelölt ezzel a kijelentésével igazolta, hogy nem volt indokolatlan a félelmük a Volán-társaságok és egyes érdekvédelmi szervezetek képviselőinek, amikor a regionális átszervezés mögött privatizációs előkészületet gyanítottak. A Volános Érdekvédők Együttműködési Fórumának ügyvivője, Horváth László korábban elmondta, hogy az év eleje óta készültek azok a megvalósíthatósági tanulmányok a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM), amelyek alapján regionális cégekbe szervezik a Volán-vállalatokat.
A kormány valódi szándékairól már március 10-én lerántotta a leplet Garamhegyi Ábel, a gazdasági tárca államtitkára, aki a Megyei Jogú Városok Szövetségének közgyűlésén kifejtette: a 19 megyei Volán-társaságot előbb hét régiós cégbe vonják össze, majd ezeket kínálják fel eladásra a befektetőknek. Az államtitkár kijelentéseit akkor nem kívánták kommentálni a GKM-ben. Később Vásárhelyi István, az ÁPV Zrt. elnöke azt mondta: a törvény szerint a társaságok ugyan nem tartoznak a tartós állami vagyoni körbe, de nincs napirenden a Volánok privatizációja. Azt ugyanakkor leszögezte, hogy a Volán-társaságok 25-30 éves gépjárműparkját indokolt lenne felfrissíteni, és ezt az adófizetők pénzéből állni. A privatizációt firtató kérdésünkre az elnök kitérően válaszolt, mert mint mondta, több évre előre nem lehet meghatározni a magánosításhoz való viszonyukat. Kijelentette: ha a tulajdonos olyan feladatot ad, hogy gondolják át a magánosítás kérdését a Volán-társaságoknál, akkor ezt meg fogják tenni.
A jelek szerint Kákosy Csaba miniszteri kinevezése esetén ez a pillanat elérkezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.