Nyolcszázan repülhetnek a Malévtól

Három év alatt 30 százalékos leépítésre van lehetősége a Malévnak a privatizációs szerződés szerint. A legutóbb bejelentett 250 fős elbocsátást tehát továbbiak követhetik.

2007. 12. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cégcsoportszinten 3508 főt foglalkoztató magyar nemzeti légitársaság a napokban bejelentett szervezeti karcsúsítás során 250 fő elbocsátását kezdeményezte. A Malév az elbocsátást a jobb, hatékonyabb és egyszerűbb vállalatvezetés létrehozásával indokolta, amelyben kevesebb osztály, igazgatóság és adminisztratív munkatárs dolgozik. Az idén orosz kézbe került Malév üzemi veszteségét, amely várhatóan a hétmilliárd forintot is eléri, 1,2 milliárddal csökkenti az elbocsátás, ami vélhetőleg nem az utolsó. – Három év alatt 30 százalékos leépítésre van lehetősége a Malévnek a privatizációs szerződés szerint – mondta lapunk kérdésére Oravecz Péter. Az ÁPV Zrt. szóvivője szerint a Malév Zrt. privatizációs szerződésében a vevő által vállalt feltételek teljesülését a privatizációs szervezet társaságba delegált tisztségviselőkön keresztül is figyelemmel kíséri. – A vevői kötelezettségvállalások időarányos teljesítése a későbbi határidők miatt még nem értékelhető teljeskörűen – állapította meg.
*
Az Airbridge a privatizációs szerződésben vállalta, hogy a társaságnál érvényes kollektív szerződéseket, valamint az egyéb, a munkavállalókkal kötött megállapodásokat az érvényesség idejéig fenntartja. A privatizációs szerződés aláírását követő sajtótájékoztatón Borisz Abramovics kijelentette, hogy nem terveznek tömeges elbocsátást, ellenkezőleg, a Malév dolgozóira nagy munka vár, ezért valószínűleg további alkalmazottak felvételére lesz szükség. A cég vezetésének álláspontja azonban láthatóan alaposan megváltozott a szerződés aláírása óta. Előfordulhat, hogy az idei leépítést jövőre újabb elbocsátás követi. Ez azonban „a flotta összetételét érintő, a hosszú távú járatokkal kapcsolatos döntésektől függ, amiről legkorábban december végére várható döntés” – mondta el lapunk kérdésére Németh Krisztina. A Malév szóvivője hangsúlyozta, hogy a privatizációs szerződésben szereplő 30 százalékos kvótát biztosan nem fogják kihasználni. (A 3500 fő esetében a 30 százalék több mint ezer főt jelent, a jelenlegi 250 fős elbocsátás után még mintegy 800 dolgozó elbocsátására kerülhet sor 2009 végéig.) A hároméves üzleti terv szerint 2008 a stabilizáció éve lesz, 2009-ben azonban már építkezni fognak, ekkor valósulhat meg a Borisz Abramovics által emlegetett bővülés, ami a munkavállalók számának növekedését is hozhatja – mondta a szóvivő.
Ide tartozó hír, hogy Fehérváry Géza váltja Krauth Pétert december 1-jétől a Malév Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettesi posztján – tette közzé a cég. Krauth Péter kapitányként repül a légitársaság B 737-es típusú repülőgépein. Fehérváry Géza 2002 januárjától a Malév repülési igazgatója, majd októberben üzemeltetési vezérigazgató-helyettese volt. 2003. április 1-je és május 5. között vezérigazgató-helyettesi pozíciója mellett a megbízott vezérigazgatói feladatokat is ellátta. 2006. április 6. óta ismét B 737-es kapitányként repül.

Jogszerűtlen a jegykezelési díj. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) első fokon pert nyert a Malév Zrt. ellen a repülőjegyek jegykezelési költségének jogszerűségét kifogásolva. A FEOSZ közérdekű keresetet nyújtott be, és ezért a szövetségnek nem sikerült elérnie, hogy a bíróság döntsön a jegykezelési költség visszafizetéséről. A FEOSZ 2005-ben már nyert pert a magyar légitársaság ellen, amikor a jogerős ítélet az akkori „jegykiállítási díj” fizetésére vonatkozó szerződési feltételt tisztességtelennek és ezért minden szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelennek nyilvánította. A távirati iroda öszszefoglalója szerint akkor a Malév azoknak az utasoknak, akik azt számlával igazolni tudták, a következő repülőjegy vásárlásánál beszámította az árba a korábban kifizetett díjat. A Gazdasági Versenyhivatal az idén márciusban 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Malév Zrt.-t, mert a 2004 és 2006 közötti reklámjaiban többször megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy nem megfelelő módon tájékoztatott az árakról, az alapdíjhoz kapcsolódó díjtételekről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.