Megismétlődhet a januári MÁV-káosz?

Sikerült a lehető legalacsonyabb rangú felelőst megtalálnia a MÁV-nak – reagált a vasúttársaság fegyelmi határozataira a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, amely már január 2-án a felelősök megnevezését követelte a gazdasági minisztertől.

2008. 01. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felelős vezetőket kellett volna megnevezni és elbocsátani, nem az egyszerű végrehajtókat – reagált lapunk kérdésére Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) munkacsoport-vezetője arra a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. által jegyzett közleményre, amelyben bejelentették: az ügyeletes és egy forgalomirányítási dolgozó munkaviszonyát szüntetették meg a januári menetrendi káosz miatt. Mellettük további hat munkavállalót vonnak felelősségre; közülük az adott napon ketten szakértőként dolgoztak a területi szabályozásban, ketten a területi operatív koordinációban, ketten pedig a tájékoztatási ügyeletben vettek részt. – Árulkodó, hogy miközben a gazdasági miniszter felmentette a MÁV-Start igazgatóságát, ugyanazokat a személyeket, akik nem voltak alkalmasak a cég irányító testületeiben való részvételre, továbbra is alkalmasnak találják a menedzsment irányítására – fejtegette Vitézy Dávid, aki szerint ez egyben azt is jelenti, hogy a január 2-i menetrendkáosz bármikor megismétlődhet. Vitézyt a MÁV vezetőinek magatartása a tragikus 2006. augusztus 20-i eseményekre emlékezteti, hiszen akkor a meteorológusokat nevezték meg az elmaradt vihar-előrejelzés felelőseként. – A MÁV csak azért nem tudott ehhez az eszközhöz folyamodni, mert időközben kiderült, a cégnek nincs szerződése a meteorológiai szolgálattal – mondta a VEKE munkacsoport-vezetője.
A Magyar Vasúti Hivatal elnöke kérdésünkre nem kívánta kommentálni a MÁV intézkedését, és megerősítette, hatóságuknál folyik a vizsgálat a menetrendi káosz miatt. Ennek végeztével nyilvánosságra hozzák, hogy ki vagy kik voltak a felelősök. Az elnök azt állította a Magyar Narancsnak adott interjúban, hogy a MÁV-csoport konszolidált adósságállománya mai árakon meghaladja a kétbillió, azaz kétezermilliárd forintot. Hatalmas a kavarodás a MÁV-vagyon körül is, de a Keleti pályaudvar még a társaság birtokában van – nyilatkozta Antal Dániel. Ugyanakkor számos vagyonelemnek jelenleg is zajlik a spontán privatizációja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.