Nem kívánnak rivalizálni a nyugat-balatoni repülőtérként emlegetett sármelléki Fly Balatonnal a siófokiak, ugyanakkor évek óta szorgalmazzák: legyen egy, elsősorban turisztikai célú légikikötője az üdülőkörzet keleti részének is. Mint megírtuk, Siófok és a szomszédos Ságvár önkormányzata már évekkel ezelőtt kérte az LRI-nek egyre több gondot okozó, állami tulajdonú kiliti sportrepülőtér térítés nélküli átadását, ám ez hiú ábrándnak bizonyult. Végül is a légikikötő adásvételi szerződését csak az év utolsó munkanapján írták alá. Eszerint Siófok 208 millió forintért hozzájuthat a szebb időket látott, ám két éve zárva tartó repülőtérhez, Ságvár önkormányzatának viszont még elő kell teremtenie a rá eső reptérrész vételárát.
– Nincs gond a vételár fedezetével, a városban épülő Sió pláza területén lévő önkormányzati ingatlanok eladásából 340 millió forint folyt be a város büdzséjébe – mondta lapunknak Siófok polgármestere. Balázs Árpádtól megtudtuk: a repülőteret külső, harmadik személlyel kívánják üzemeltetni, s a légikikötő iránt már most nagy a vállalkozói érdeklődés. Miként a polgármester, a város és a környék fideszes országgyűlési képviselője, a siófoki Zenit repülőklub alelnöke, Gruber Attila is abban bízik, hogy 2008 májusában már landolhatnak az ultrakönnyű gépek Kilitiben.
– A két és fél kilométeres felszállópálya az ILS-rendszerű leszállás műszaki feltételeinek biztosítása miatt kissé rövidebb lett, ám az a fontos, hogy Kiliti éjjel-nappal fogadhat ultrakönnyű gépeket. Remélem, újra jönnek majd csapatostul az olasz, német, osztrák és svájci sportrepülők, s ismét lesznek nemzetközi légi parádék – mondta a siófoki repülőklub alelnöke.
Balázs Árpád polgármester elsősorban élénkülő turistaforgalmat vár a repülőtértől, Gruber Attila pedig már egy olyan szilárd burkolatú légikikötőről álmodozik, amelyik – a budaörsihez hasonlóan – pilótaképzésre és sportgépjavításra is vállalkozhat.
Magyar Péter a nők elleni erőszak napját alapította meg