Utaznak a Nyugati csarnokára?

Va­la­ki­nek na­gyon fáj a fo­ga a Nyu­ga­ti pá­lya­ud­var üveg­csar­no­ká­ra – ál­lít­ja Vitézy Dá­vid. A Vá­ro­si és Elõ­vá­ro­si Köz­le­ke­dé­si Egye­sü­let ve­ze­tõ­je sze­rint ugyan­ak­kor a me­net­rend­ká­osz fe­le­lõ­sei a he­lyü­kön ma­rad­tak.

2008. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lát­szat­in­téz­ke­dés­nek ne­vez­te a la­punk­nak nyi­lat­ko­zó Vitézy Dá­vid, hogy a me­nedzs­ment he­lyett az igaz­ga­tó­ta­nács fel­men­té­sét kez­de­mé­nyez­te a köz­le­ke­dé­si mi­nisz­ter a ja­nu­ár 2-i me­net­rend­ká­osz mi­att. Em­lé­ke­ze­tes: a Vá­ro­si és Elõvá­ro­si Köz­le­ke­dé­si Egye­sü­let (VEKE) volt az a szer­ve­zet, amely az év el­sõ mun­ka­nap­ján a fe­le­lõ­sök meg­ne­ve­zé­sét kö­ve­tel­te Kákosy Csa­bá­tól. Úgy fo­gal­maz­tak, nem ma­rad­hat kö­vet­kez­mé­nyek nél­kül, hogy in­do­ko­lat­la­nul csak­nem száz­ezer em­ber köz­le­ke­dé­si le­he­tõ­sé­geit ne­he­zí­tet­te meg a MÁV. Más­nap a mi­nisz­ter – úgy­mond pél­dás gyor­sa­ság­gal – ha­tá­ro­zott, s kez­de­mé­nyez­te a MÁV-Start ve­ze­tõ tes­tü­le­te­i­nek me­nesz­té­sét. Ám az­óta vi­lá­gos­sá vált, hogy a tár­ca­ve­ze­tõ se­gít­sé­gé­vel a MÁV Zrt. ve­ze­té­se va­ló­já­ban meg­ke­rül­te a fe­le­lõ­sök meg­ne­ve­zé­sét. A MÁV-Start igaz­ga­tó­ta­ná­csa és felügyelõbizottsága ugyan­is nem te­he­tõ fe­le­lõs­sé egy na­pi jel­le­gû hi­bá­ért. Sok­kal in­kább fe­le­lõs a ve­zér­igaz­ga­tó, Mosóczi Lász­ló és az a he­lyet­te­se, akit a for­gal­mi irá­nyí­tás­sal bíz­tak meg.
A la­punk bir­to­ká­ba ke­rült in­for­má­ci­ók sze­rint ez a he­lyet­tes Ma­técz­né Né­meth Ág­nes. A MÁV bel­sõ vi­szo­nya­it jól is­me­rõ in­for­má­tor sze­rint a MÁV fõ me­net­irá­nyí­tó köz­pont­já­ban na­pi 24 órá­ban mint­egy 20 em­ber tel­je­sít szol­gá­la­tot. Az õ fel­ada­tuk len­ne dön­te­ni a vá­rat­lan hely­ze­tek­ben a me­net­rend mó­do­sí­tá­sá­ról. Csak­hogy egy té­ves in­téz­ke­dés­sel el­vet­ték a jo­go­sít­vá­nya­i­kat, s olyan fe­let­tes­nek ad­ták át, aki nincs a pon­tos ada­tok bir­to­ká­ban. Így for­dul­ha­tott elõ, hogy nem lé­te­zõ hóhelyzet mi­att ál­lí­tot­ták le az elõ­vá­ro­si vo­na­to­kat, il­let­ve a Buda­pest–Vác–Szob vo­na­lon kü­lön­bö­zõ nap­ra ki­adott köz­le­ke­dé­si rend sze­rint dol­go­zott Szob, Vác és a Bu­da­pest Nyu­ga­ti pá­lya­ud­var.
– El­gon­dol­kod­ta­tó, hogy a MÁV a szol­gál­ta­tás szû­kí­té­sé­vel és nem sa­ját mû­kö­dé­se ha­té­ko­nyab­bá, ol­csób­bá té­te­lé­vel vá­la­szol a költ­ség­ve­tés­ének kar­csú­sí­tá­sá­ra – mond­ta a VEKE mun­ka­cso­port-ve­ze­tõ­je. A gaz­da­sá­gi tár­ca és a MÁV az uta­zók­kal akar­ja meg­fi­zet­tet­ni sa­ját el­blic­celt mo­der­ni­zá­lá­sá­nak árát. Amíg a köz­igaz­ga­tás és az ál­la­mi vál­la­lat nem hajt­ja vég­re sa­ját bel­sõ ra­ci­o­na­li­zá­lá­sát, sem er­köl­csi, sem szak­mai alap­ja nincs a já­ra­tok rit­kí­tá­sá­ra vagy a szárny­vo­na­lak meg­szün­te­té­sé­re.
– Kü­lö­nö­sen nem in­gat­lan­spe­ku­lá­ci­ó­ra – mond­ta Vitézy Dá­vid. Úgy vé­li, erõs a gya­nú, hogy va­la­ki vagy va­la­kik sze­met ve­tet­tek a Nyu­gat pá­lya­ud­var Eif­fel-csar­no­ká­ra. Akár lesz kor­mány­za­ti ne­gyed, akár nem, a kü­lön­bö­zõ át­so­ro­lá­sok és sza­bá­lyo­zá­si in­téz­ke­dé­sek ed­dig min­dig úgy ala­kul­tak, hogy le­he­tõ­vé te­gyék a csar­nok in­gat­lan­pi­a­ci hasz­no­sí­tá­sát. Ha sor ke­rül az épü­let in­téz­mé­nyi te­rü­let­té nyil­vá­ní­tá­sá­ra, ak­kor ki le­het ad­ni a bontá­si en­ge­délyt a csar­nok sín­pár­ja­i­ra. – Ezt min­den­képp el kell ke­rül­ni – hang­sú­lyoz­ta Vitézy. – Más len­ne a hely­zet, ha az elõ­vá­ro­si vas­utat a föld alatt be­vin­nék a vá­ros­ba, és az uta­sok­nak nem kel­le­ne át­száll­ni­uk a sze­rel­vé­nyek­rõl. Ak­kor el le­het­ne gon­dol­koz­ni az Eif­fel-csar­nok hasz­no­sí­tá­sán, ám ad­dig er­re nem ke­rül­het sor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.