Évtizedes konstrukciójú az az elektromos kisautó, amit Kóka János november végén a jövő autójaként mutatott be, s amelynek tömeggyártását a kormányzat – Kóka szerint – támogatni kívánta. A nyilvánosságra került adatok alapján a név nélküli autó közel sem forradalmi, s műszaki paramétereit tekintve sem alkalmasabb a tömeggyártásra, mint hazai fejlesztésű testvérei. Több szakember úgy nyilatkozott az Indexnek, hogy műszaki szempontból elavult autóról van szó. A tervek nagyjából egy évtizedesek. Ráadásul a Kóka által beharangozott néhány ezer eurós árhoz képest 10-19 ezer eurót (2,5-4,9 millió forintot) kérnek majd az áprilisban megjelenő, 100 kilométeres hatótávolsággal, 100-120 kilométer/órás végsebességgel, 3,5 óra feltöltési igénnyel rendelkező járműért. S miközben Kóka János a német elektromos autó fejlesztését felkarolta, a magyar fejlesztőcégek azt nehezményezték, hogy projektjeiket a minisztérium szinte még válaszra sem méltatta
Az elektromos városi kisautók régóta szerepelnek a „jövő autója” versenyben, ám e konstrukciók csak a probléma elodázását jelentik – mondta Karlovitz Kristóf közlekedési szakíró. A nagyvárosok levegőjén sokat segítenének a „nulla kibocsátású”, vagyis elektromos, hidrogénhajtású vagy sűrített levegővel hajtott eszközök. Ám az ezeket gyártó ipar továbbra is olajfüggő és szén-dioxidot termel, vagyis a globális mérleg éppolyan negatív, mint a hagyományos autók esetén. Jó lenne, ha napelemmel tölthetnék fel ezeket a járműveket, ám a technika mai állása szerint háromnapnyi töltést három óra alatt elautóznak.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása