Elmozdította a televízió képernyője elől Kaposvár apraját-nagyját a Gyermek- és Ifjúsági Színházak IV. Biennáléja; telt házas előadások örvendeztették meg egy héten át a Kaposvárott vendégeskedő társulatok tagjait és a kétévenkénti biennálét életre hívó ASSITEJ (Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Színházi Szövetség) magyar központjának munkatársait. A Csiky Gergely Színházban, a teátrum stúdiójában, próbatermében, valamint a somogyi megyeszékhely további három játszóhelyén több mint harminc produkciót láthattak a gyermek- és ifjúkorú nézők.
– A műfaji és a színházról való gondolkodás sokféleségétől, a tradicionális színjátszás határainak kitágulását jelző kitűnő előadásoktól és a generációk, a színészek és színészjelöltek találkozásától lett sikeres az idei biennále – sommázta lapunknak az eredményhirdetés előtt a tapasztalatait a darabok válogatója, Kaposi József drámatanár, a Keleti István Művészeti Szakközépiskola igazgatója. Szerinte a különböző művészetek, a színház, a zene, a tánc, a képzőművészet és a bábjátszás kifejező eszközeinek összeolvadása volt az idei biennále egyik legfőbb erénye.
A biennále legmagasabb elismerését, az Üveghegy-díjat három kiváló produkciójáért a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház kapta. Egyik darabjuk, a Klam háborúja, amely egy tanárembernek az „iskola harcteréről, a lövészárok mélyéről” küldött üzeneteit sűríti megrázó élménnyé, különösen időszerű.
A zsűri különdíját a Stúdió K Diótörő Ferenc és nagy szalonnaháború című darabja érdemelte ki, két kisebb díjjal jutalmazták a Tintaló Társulás tagját, Badacsonyi Angélát és az Órajáték című bábmisztérium szerzőjét és előadóját, Pályi Jánost. A fesztiválzárót megelőző napon nyújtotta át Novák János, az ASSITEJ Magyar Központjának elnöke a nemzetközi szervezet kitüntető oklevelét Litvai Nellinek, számos nagy sikerű gyerekdarab dramaturgjának, a Vitéz Lászlót életre keltő Kemény Henrik bábművésznek és Gryllus Vilmos zeneszerzőnek.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját