Éjjel-nappal landolhatnak Kilitiben

2009. 06. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Száz kilométeres sebességgel robogó személyautóval tesztelték a múlt hónapban a Siófok határában elterülő Kiliti repülőterének füves leszállópályáját. S miután több könnyű testű gép is sikeres fel- és leszállópróbát tett, az üzemeltető megnyitotta a már évek óta zárva tartott légikikötőt, amely éjjel-nappal fogadhat és indíthat gépeket.
A létesítmény 1963 és 1968 között nem vett részt a belföldi forgalomban, mert a szocializmus idején éjszakánként MiG–21-es vadászgépek használták. Húsz éve a siófoki Zenit Sportrepülő Egyesület használja a területet, egy éve pedig a siófoki önkormányzat megvásárolta a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től – mondta el Gruber Attila országgyűlési képviselő, az egyesület elnöke.
A Siófok-Kiliti Repülőtér Kft., amellyel 99 évre szóló szerződést kötött az üdülőváros önkormányzata, elsőként a leszállópályát tette rendbe, és újra cserélte az elavult fénytechnikát. Ez utóbbi olyan látási viszonyokat teremt a gépek számára, amilyet az országban egyetlen más füves pálya sem nyújt. Megújult a fogadóépület, folyamatban van az ebédlő átépítése, és a jövőben egy kisebb szálloda megvalósítását is tervezi az üzemeltető. Gruber Attila hozzátette: látványos légi attrakciók helyszíne lesz Kiliti, ahol ejtőernyős és sportrepülőképzés indítását is tervezik.
– Nem akarunk versengeni Sármellékkel, annak más a funkciója. Mi olyan korszerű kelet-balatoni légikikötővé szeretnénk fejleszteni Kilitit, amely nemcsak sport- és turisztikai célokat szolgál, hanem a befektetni szándékozó üzletemberek számára is úti cél lehet. Első állomása azoknak, akik repülőgéppel érkeznek hazánkba, és a Balatontól indulnak tovább – érvelt a fejlesztés szükségessége mellett Balázs Árpád, Siófok polgármestere.
Kilitiben tehát a jövőben is landolhatnak és felemelkedhetnek repülők. Ám Balatonalmádi és a környező települések – így Siófok – tiltakozásának eredményeként a szentkirályszabadjai volt katonai repülőtér a környezetvédelmi tárcától nem kapta meg az előzetes üzemeltetési engedélyt. Balázs Árpád ezzel kapcsolatban leszögezte: Siófok nem a légikikötőt, hanem a repülés irányát ellenzi. A Szentkirályszabadjára tartó, vagy onnan felszálló gépek ugyanis zajvédelmi és levegőtisztasági szempontból kedvezőtlenül befolyásolhatnák Siófok életét is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.