A posta Jézuskája

2010. 01. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csomagot, amelyről itt szó lesz, nagyjából két héttel ezelőtt adták fel a távoli Aucklandből Tatabányára. (Az új-zélandi város körülbelül 22 ezer kilométerre fekszik tőlünk.). A címzett – nevezzük Dienes Jenőnek – 2009. december 17-én a következő, alig olvasható nyomtatványt (nem csomagot – nyomtatványt) kapta a helyi postától: „Értesítjük Önt, hogy a DHL futárszolgálattal (…) küldeménye érkezett. Kérjük, hogy a mielőbbi ügyintézés érdekében küldje el e-mail címét, vagy hívja vámcsoportunkat (…), ügyfélszolgálatunkat... DHL vámcsoport”.
Dienes uram még ki sem betűzte a posta sorait, amikor az aucklandiak már érdeklődtek, megérkezett-e karácsonyi küldeményük (időben feladták, tízszeres díjat is fizettek, hogy három nap alatt biztosan célba érjen). A címzett fölhívta a postát, ahol közölték, hamarosan kap egy nyomtatványt, amit kitöltve vissza kell küldeni. Jenő úr nyugodtan várt, de csak a rokonok jelentkeztek Új-Zélandból, hogy akkor most mi van. Emberünk szomorúan mondta, még a vámcsoport nyomtatványát sem kapta meg, nemhogy a küldeményt. (A nyomtatványon egyébként fel kell tüntetni a lakcímet, a személyi számot, az adókártya számát, a faxot, a telefont, az árumegnevezést magyarul – honnan tudja a címzett, mi van a csomagban, ha meg sem kapta? Ha ezt nem teszi, pótdíjat számít fel a hivatal, majd visszaküldi a cuccot.)
Nem lennék meglepődve, ha a posta is kapna Jenő úrtól egy csomagot. Ami ketyeg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.