Fizika- és kémiatanárok kísérletekkel, bemutatókkal „mérkőztek” meg egymással. Kilenc díjazott jutott tovább a 2011 áprilisában Koppenhágában megrendezendő európai versenyre. A rendezvény fővédnöke, Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke megnyitóbeszédében kiemelte: manapság a nagyvárosi gyerekek sok természeti jelenséggel nem is találkoznak, ezért különösen fontos bemutatni ezeket. Mint fogalmazott, „amit nem látnak a gyerekek, az iránt biztosan nem fognak érdeklődni”.
A rendezvény egyik legfőbb célja elindítani egy olyan folyamatot az oktatásban, amelyben minden tanár a tanulók érdeklődéséhez, kérdéseihez is igazítja az oktatási módszerét és a tananyagot. A verseny a döntéshozókhoz is szólt: többet kellene költeni az iskolák kísérleti eszközökkel való felszerelésére – tette hozzá Pálinkás József. Az érdeklődők a kísérletek mellett színdarabokat és Lego robotok által végzett kémiai bemutatót is láthattak. Voltak didaktikai jellegű előadások, amelyek a tanároknak szóltak, és színpadi jellegűek is, amelyek elsősorban a diákoknak – nyilatkozta Sükösd Csaba zsűritag, tanszékvezető egyetemi tanár, az Eötvös Loránd Fizikai Társulat alelnöke. A zsűri elnöke, Náray-Szabó Gábor egyetemi tanár, akadémikus a döntés után elmondta: az értékelés során a három legfontosabb szempont az eredetiség, a tudományos tartalom és az előadás módja volt. A díjazottak: Góczi Ildikó és Jarosievitz Beáta, Kirsch Éva, Szórád Endre, Murányi Zoltán és Vida József, Jendrék Miklós, Márki-Zay János, Lang Ágota, Piláth Károly, Sebestyén Zoltán. A Richter Gedeon Nyrt. különdíját Murányi Zoltán és Vida József, a Paksi Atomerőmű Zrt. különdíját Kirsch Éva kapta. – Ez egy igen nívós esemény volt, sűrűbben kellene ilyet rendezni, mivel ezek hozzák közelebb a tudományt az átlagemberhez – fogalmazott Egyed László zsűritag, a Csodák Palotája igazgatója.

Itt egy gomb az autóban, amit tízből kilencen nem ismernek