Újbóli tárgyalás az orosz féllel

Folytatódott a párbeszéd a magyar és az orosz kormány között tegnap a két országot érintő gazdasági kérdésekről, többek között a Malév nemzeti légitársaság sorsáról. A tárgyalásokon részt vett Orbán Viktor miniszterelnök is. A megbeszélések részleteiről lapzártáig nem szivárgott ki információ.

2010. 10. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországra látogatott tegnap Viktor Zubkov, az Oroszországi Föderáció első miniszterelnök-helyettese, a Magyar–Orosz Gazdasági Együttműködési Kormányközi Bizottság (KKB) orosz társelnöke az augusztus 27-én Moszkvában megkezdődött KKB társelnöki találkozó folytatásaként. Lapzártánkkor még nem volt ismeretes a találkozó eredménye. A tervek szerint Viktor Zubkov tárgyalásokat folytatott Fellegi Tamással, a KKB magyar társelnökével, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetőjével. Az orosz első miniszterelnök-helyettest fogadta Orbán Viktor kormányfő is.
A várakozások szerint a tárgyaló küldöttségek a Malév, az EMFESZ, a Déli Áramlat, a Szurgutnyeftyegaz Mol-részvényei, illetve a paksi atomerőmű bővítésének kérdéseit tekintették át.
Szeptemberben olyan piaci pletykák láttak napvilágot, amelyek szerint az állam részvényenként 27 ezer forintért venné meg az orosz Szurgutnyeftyegaz tulajdonában lévő, 21,1 százalékos Mol-pakettet. Ezeket a híreket később a magyar kormány cáfolta.
A Malévval kapcsolatban Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter korábban azt nyilatkozta, hogy október elején rendeződhet a Malév sorsa, akkor kerül a magyar–orosz tárgyalások napirendjére a magyar légitársaság ügye. Úgy fogalmazott, hogy a magyar és az orosz kormány delegációjának október elejére tervezett találkozójára véglegesítik a magyar légitársaság rendezési tervét. Fellegi Tamás elmondta, reményei szerint megszülethet a legmagasabb szinten az a politikai döntés, amely a Malév sorsát meghatározhatja. A kormány továbbra is azt szeretné, ha a Malév magyar tulajdonú nemzeti légitársaság lenne, amely Budapest központtal a gazdasági, turisztikai igényeket kiszolgálja. Ugyanakkor a Malév a jelenlegi formájában nem tartható fenn, az orosz partnerekkel azért kell megállapodást kötni, hogy a cég mostani felépítése megváltoztatható legyen – tette hozzá akkor a tárcavezető, de erről részleteket nem közölt.
A nemzeti légitársaság életben tartása jelentős terhet ró a magyar kormányra. A héten 5,3 milliárd forinttal emelték meg a Malév jegyzett tőkéjét a költségvetés általános tartalékából. Korábban a Bajnai-kormány 8,1 milliárd forintos tulajdonosi hitelkeretet biztosított a cégnek, amelyet meg is kapott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.