Átmeneti intézkedések jellemezték a Malév tegnapi éves rendes közgyűlésének döntéseit. A távozó vezérigazgató, Martin Gauss helyére ideiglenesen Limburger Lórántot, a Malév Ground Handling Zrt. vezérigazgatóját választották meg. A tőkerendezésről nem hoztak döntést, azt az orosz Vnyesekonombankkal (VEB) folytatandó további tárgyalások miatt június 24-re halasztották. A VEB az AirBridge Zrt.-n keresztül a Malév 5 százalékos tulajdonosa. Ami biztos, hogy a magyar nemzeti légitársaság tavaly 24,56 milliárd forint veszteséget termelt. Az elmúlt évben a Malév menetrend szerinti járatain 2,984 millióan utaztak, 8 százalékkal kevesebben, mint 2009-ben, miközben a járatok száma 13 százalékkal csökkent. Az április elsején megtartott rendkívüli közgyűlésen a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. 2,5 milliárd forint tőkét juttatott a társaságnak, amiből 25 millió forinttal emelték meg a jegyzett tőkét, méghozzá 440,1 millió forintra. A közgyűlés tudomásul vette Gergely Máté igazgatósági tag lemondását, és helyére Schneller Domonkost választotta meg öt évre, aki korábban a Fővárosi Közgyűlés tagja és az újbudai önkormányzat képviselője volt. Miután lejárt a légitársaság üzemi tanácsa által delegáltak mandátuma a felügyelőbizottságban, helyükre Balla Mihályt és Mészáros Lászlót jelölték.
Úgy tűnik, a Malévnak hoszszabb távon kell berendezkednie az átmeneti helyzetre – mondta lapunknak egy neve elhallgatását kérő szakember. A távozó vezérigazgató, Martin Gauss egy éve kérdésünkre azt mondta, hogy új szakmai alapokra helyezi a kereskedelmi tevékenységet, átvilágítja az úti célok rendszerét, racionalizálja a költségeket. Mindezektől azt várta, hogy 2012-re nyereségessé válik a Malév tevékenysége. Martin Gauss hivatalosan úgy indokolta távozását, hogy nem tudott megegyezni a javadalmazásáról a munkáltatóval, a vagyonkezelővel. A tavalyi eredmények azonban nem azt mutatják, hogy komoly előrelépés történt volna a Malév helyzetében – mondta szakértőnk.
A kormány eközben tárgyalásokat folytat leendő befektetőkkel a Malév állami tulajdonrészének eladása érdekében. Ehhez először meg kellene egyezni az orosz kormánnyal a Vnyesekonombank tulajdonrészének a visszavételéről. Ebben komoly akadályt jelent, hogy a felek vitatkoznak a 32 millió euró értékű viszontgarancia ügyében, emellett a Malév további 102 millió eurós tartozást halmozott fel. De nem látni azokat a szakmai befektetőket sem, amelyek készek lennének átvenni a magyar légitársaságot. Bár Fellegi Tamás fejlesztési miniszter több alkalommal jelezte, hogy rövidesen eredmény születhet, sem kínai, sem török befektetőkkel nem kezdtek hivatalos tárgyalásokat.
Menczer Tamás: Manfred Weber parancsára húztak ukrán pólót a Tisza Párt képviselői! Ezt Magyar Péter vallotta be