Napokon belül nyilvános lehet az Európai Unió Malévvel kapcsolatos jelentése – értesült a Napi Gazdaság. Ebben tiltott állami támogatás miatt elmarasztalják a magyar kormányokat, amelyek az elmúlt években 100 milliárd forint nagyságrendben juttattak állami forrásokat a bajba került és folyamatosan veszteséges légicégnek. Mint ismert, a vizsgálatot konkurens fapados légitársaságok, többek közt a WizzAir kezdeményezték egy évvel ezelőtt. A döntés következményeként a 95 százalékos állami tulajdonban levő Malévnek vissza kell fizetnie az eddig kapott állami támogatást, amire a cég jelenlegi állapotában képtelen. A nemzeti légitársaság sokmilliárdos adósságot görget maga előtt, az elmúlt évtizedben nem tudott nyereségesen gazdálkodni. A tavalyi évet 24,5 milliárd forintos veszteséggel zárta, idén pedig a legoptimistább becslések szerint is 8-10 milliárdos mínusz várható. Az elmúlt hónapok statisztikái azt mutatják, hogy sem utasszámban, sem a járatok töltöttségében nem tud a Malév csatlakozni a fellendülő turizmushoz, sőt a budapesti nemzetközi repülőtéren is egyre csökken a részesedése.
Az uniós vizsgálat ténye ismert; a WizzAir tavaly márciusban azzal indokolta a beadványát, hogy a Malév társaságnak juttatott támogatás nem csupán közpénz elherdálását jelenti, hanem vélhetőleg versenytorzító hatású, és a tiltott állami támogatás tipikus esete. Mint írják, a „kormány a Malév problémájának valódi megoldását halogatja az adófizetők pénzéből finanszírozott támogatással ahelyett, hogy ugyanebből az összegből a Malév csődjének negatív hatását enyhíthetné”.
A nemzeti légitársaság esetleges csődje komoly gondokat okozhat a kormányzatnak. Bár hivatalosan soha nem erősítették meg, ferihegyi pletykák szerint a repülőtér-üzemeltető Budapest Airport privatizációs szerződésének titkos záradékában szerepel, hogy a kormánynak viszsza kell vásárolnia a céget, ha a piacról kiesik a forgalom meghatározó szereplője. Tekintve, hogy a Malév ma is 36 százalékkal részesül a ferihegyi repülőtér forgalmából, kiesése minden bizonnyal előidézné a záradékban jelzett helyzetet. Eközben egy titkos minősítésű friss WikiLeaks-távirat szerint 2009 februárjában az amerikai diplomaták számára kiderült, hogy a látszattal ellentétben a Malév-részvények többségét nem magyar magánszemélyek, hanem teljes egészében a moszkvai központú Vnyesekonombank (VEB) birtokolta, amelynek valódi irányítója nem más, mint Vlagyimir Putyin. Az amerikaiak gyanúja szerint az oroszok magyar strómanok alkalmazásával akarták kijátszani a nemzeti légitársaságokra vonatkozó uniós szabályokat.
Új postaközpont Ferihegyen. Átadták a Magyar Posta nemzetközi küldeményeket feldolgozó új központját a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A létesítményt 510 millió forint ráfordítással alakította ki a Magyar Posta. Az átadáson Geszti László, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a fejlesztés nagyon fontos lépés a 2013. évi postai liberalizáció szempontjából, mert lehetővé válik az új minőségi követelményeknek megfelelő, hatékony postai szolgáltatás ellátása.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le