Tartsa magánál a munkaszerződése fénymásolatát a kesztyűtartóban, még ha negyvenoldalas is – tanácsolta többek közt ügyfelének az egyik ügyvédi iroda arra kérdésre, miként felelhet meg az új szabályozásnak szeptember 1-je után, miután életbe lép a kormány egyes közúti közlekedési igazgatási feladatokról, valamint egyes közlekedési tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló jogszabálya. A fenti – az egyik autós érdekvédelmi szervezet honlapján megtalálható – jogi tanács is jelzi, komoly dilemma elé állította a jogszabály a becslések szerint tízezres nagyságrendű, itthon külföldi rendszámot használó autóst, üzemben tartót. Sőt, az előírások a valóban külföldön élő vagy dolgozó vezetőre is komoly adminisztratív terhet rónak. Az említett jogi szakértő azt is javasolta, hogy a külföldön dolgozó, de alkalmanként családlátogatáson itthon tartózkodó kérdező tartson magánál munkáltatói igazolást, nyilatkozatot (két nyelven, amiből az egyik a magyar), és ha erre lehetősége van, akkor egy, az adott ország adóhatósága vagy munkaügyi hatósága által kiadott igazolást is, valamint a tartózkodási engedélyét.
Mindenesetre tény, hogy a jogszabályváltozás új helyzetet teremtett. Ezt jól érzékelteti, hogy az idézett jogi szakértő arra a kérdésre, megéri-e a külföldi rendszámot lecserélni magyarra, úgy válaszolt: nem feltétlenül éri meg megtartani a külföldit. Mindez természetesen akkor igaz, ha a hatóságok érvényt tudnak szerezni a törvénynek. A rendőrség, a vámhatóság és a közlekedési hatóság ellenőrzést végző egységeinek jól fel kell készülniük a külföldi rendszámmal közlekedő autók ellenőrzésére, különösen az idegen nyelvű okmányok tanulmányozására. Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke lapunk kérdésére elmondta, részletes folyamatleírásokat bocsátottak a hatóságok rendelkezésére, s a felkészítést kiegészítették külhoni forgalmiengedély-mintákkal, szlovákkal, némettel, hollanddal, angollal. Az elnök szerint így a hatóságok rendelkezésére állnak a legfontosabb tudnivalók, remélte, hatékonyan lépnek fel a külföldi rendszámot jogtalanul használókkal szemben. Emlékeztetett, hogy végső soron akár 400, cég esetében 800 ezer forintig terjedő bírsággal is sújtható a szabályszegő jármű üzemben tartója
Azzal kapcsolatban megoszlanak a vélemények, hogy az ellenőrző hatóságok felkészültek-e a külföldi rendszámok kiszűrésére. Az újságírói kérdésre, hogy várható-e az ősszel kampányszerű ellenőrzés, az Országos Rendőr-főkapitányságról nem érkezett pontos válasz. A helyszíni ellenőrzések gyakorisága tárgyában végzett szűk körű és mérvadónak egyáltalán nem tekinthető körkérdésünkre érkezett válaszok szerint évek telhetnek el, amíg egy átlagos autóst valamiért megállít a hatóság embere.
Egyértelműen vezet a Fidesz a többi párt előtt