Ismét összehívta a Malév Zrt. közgyűlését a tulajdonost képviselő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. – erősítette meg lapunk kérdésére Zichermann Zsolt szóvivő. A cél továbbra is a társaság tőkerendezése. A hónap elején hasonló céllal megtartott ülést felfüggesztették, mert nem született meg a kormány döntése a forrás előteremtéséről. Márpedig a légitársaságnak ismét pénz kell: a gazdasági társaságokról szóló törvény szerint a Malév beszámolójának elfogadását – 2011. május 27. – követő kilencven napon belül meg kell szüntetni azt a helyzetet, hogy a társaság saját tőkéje mínuszban van. A Malév a 2010-es mérlege szerint 24,5 milliárd forintos veszteséget termelt. A vagyonkezelő idén eddig két részletben hétmilliárd forintot juttatott a társaságnak, vagyis augusztus 25-ig nagyságrendileg további 18 milliárddal kell emelnie a Malév tőkéjét. Ennek úgy tesz eleget a tulajdonos magyar állam, hogy 8 milliárd forint készpénzt juttat a Malévnak, áll a tegnap megjelent rendeletben. A fennmaradó tízmilliárdot más formában adja – értesült a Napi.hu.
A Malév évek óta nehéz piaci helyzetben működik. Az elmúlt évben a nemzeti légitársaság menetrend szerinti járatain 2,984 millióan utaztak, 8 százalékkal kevesebben, mint 2009-ben, miközben a járatok száma 13 százalékkal csökkent.
Új üzemeltető. A Xanga cégcsoporthoz tartozó Airport Debreceni Holding Vagyonkezelő Kft. üzemeltetheti a jövőben a cívisváros nemzetközi repülőterét, miközben az továbbra is önkormányzati tulajdonban marad – jelentette be Papp László (Fidesz) vállalati vagyonért és városstratégiáért felelős alpolgármester. A pályázó ajánlatának kiemelten fontos eleme, hogy a repülőtér veszteségének teljes körű finanszírozását magára vállalja, ez tavaly 280 millió forint volt. A pályázó kötelezettséget vállal öt éven belül menetrend szerinti járat indítására, hatezer négyzetméteres csarnok építésére, valamint 200 millió forint értékű eszközfejlesztésre.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le