A Porsche Macan ellenfelének szánt, két éve kapható, 4,86 méteres Grecale motorpalettája eredetileg kétliteres, 300 vagy 330 lóerővel kérhető turbós négyhengeresből, és egy 530 lóerős, háromliteres, ikerturbós V6-osból (Trofeo) állt. Ezek mellé érkezett 2024-ben e teszt alanya, a tisztán elektromos Folgore (olaszul villám) változat, amely
558 lóerejével a legerősebb,
de a tekintélyes, közel 2,5 tonnás tömege miatt mégsem a leggyorsabb a kínálatból.

Fotó: Polyák Attila
Hogy néz ki?
Szemből nézve igazi szakértőnek kell lenni, hogy valaki meg tudja mondani, hogy elektromos vagy benzines Grecalét lát-e, mivel az előbbi csak a módosított, zártabb hűtőmaszkjában különbözik a többitől. Oldaltól már könnyebb a helyzet, mivel egyedi, háromküllősnek tűnő – valójában hatküllős – felniket és bronz színű Folgore feliratokat, féknyergeket kap a villanyos verzió, és a klasszikus Maserati-védjegynek számító háromlyukú oldalsó szellőzőnyílások is már csak megvilágított díszként maradtak meg rajta – funkció nélkül. Hátulról nézve a legkönnyebb felismerni az elektromos Grecalét, mivel hiányoznak róla a kipufogók, ezért még a diffúzorát is át kellett tervezni.

Fotó: Polyák Attila
Maga az alapforma változatlan, de ez nem baj: a Maserati SUV-ja egy jó kiállású, külső jegyeiben is sportos ambíciókkal rendelkező szabadidő-autó, amelynek tervezésénél az időtállóságra törekedett Alessandro Silva fődizájner és csapata, nem pedig a meghökkentésre. A Grecale Folgore az új Porsche Macan Electric-nél nyolc centivel hosszabb, eggyel szélesebb és hárommal magasabb, még a 290 centis tengelytávja is nagyobb egy hajszálnyival. Viszont a német riválissal ellentétben a műszaki alapok nem éppen frissek: a 2015-ben bemutatott Alfa Romeo Giuliáéval és a 2016-os Alfa Romeo Stelvióéval azonosak, annyi különbséggel, hogy a szaksajtó által számtalanszor körülrajongott Giorgio platformba
8,5 centit beletoldottak a tengelytáv növelésével.

Fotó: Polyák Attila
Erre egyrészt a hátsó lábtér megnövelése, másrészt a hatalmas kapacitású, bruttó 105 (nettó 97) kWh-s lítium-ion akkumulátor padlóban történő elhelyezése miatt volt szükség. Más márkák plug-in hibridjeivel ellentétben a csomagtartóból nem vesz el helyet a vízhűtésű, 400 voltos telep, így az 535 literes befogadóképesség csak 5 literrel marad el a dedikált villanyplatformra épülő Porschéétől. Igaz, ha a német autó gesztusvezérléssel (orrsimogatással) nyitható „frunkját”, azaz első csomagtartóját is beszámítjuk, akkor nagyobb a különbség közöttük, a Grecale hosszú orrában ugyanis az olaszok nem alakítottak ki rakodóteret, még a töltőkábelek számára sem.