Hosszú évtizedek óta gördülő páncélszekrényként emlegetik a Volvókat, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy az új EX90-nel biztonság terén minden eddiginél magasabbra helyezte a mércét a kínai kézben lévő svéd márka. Annál érdekesebb viszont, hogy csendesség, és azzal együtt luxus szempontjából is sosem látott előrelépést ígérnek, miközben (az 517 lóerő dacára) egyáltalán nem emlegetik a leggyorsabb Volvók között. Mielőtt rátérnénk arra, vajon az új SUV a vételárával is a házi rekorderek közé emelkedett-e, lássuk fő tulajdonságait!

1. Hatalmas, mégis visszafogott
Négy éve a Concept Recharge tanulmány radikális vonalvezetést vetített előre, a szériagyártású EX90 azonban letisztult és könnyen befogadható, az XC90-nel megszokott sziluettből építkező dizájnt kapott. Persze akadnak villanyautós sajátosságai, mint például a lefalazott hűtőrács és a süllyesztett (kissé lassan előbújó) kilincs, sőt, még szokatlanabb az angol taxik szabadjelzőjére emlékeztető Lidar-púp a szélvédő felett. Mívesek a keret nélküli tükrök és a gazdi közeledését érzékelve lenyűgöző animációba kezdő pixel-LED fényszórók, ám mindezek csak részletek – a sallangmentes összhatás bizalmat ébreszt, és közel sem olyan hivalkodó, mint sok riválisáé.

Részben tudja palástolni, milyen jól megtermett: 5,04 méteres hosszával is a legek közé tartozik a Volvónál, csak a (többek közt Erich Honecker egykori NDK-diktátor számára készített) nyújtott limuzinok voltak hosszabbak. Így nem meglepő, hogy a kipróbált hétüléses berendezéssel is igen tágas a beltere, annyi megkötéssel, hogy leghátul felnőttek csak rövid útra vállalkozzanak. Javítja a térérzetet a hatalmas üvegtető és a sok világos kárpit, illetve műszerfali betét. Hét üléssel is egész vállalható, 310 literes a csomagtartó, kétszemélyesre bővítve 1915 literes tér nyeli el az ikeás bútorokat, ráadásul az orrban is akad még egy praktikus tárolóhely a töltőkábeleknek.

2. Otthonos, de túlságosan is letisztult
Gyufásdoboznyi kulccsal (pontosabban jeladóval) vagy telefonos alkalmazással közelítve automatikusan kireteszelnek az ajtózárak, és odabenn start gombot sem találunk, a fékre lépve D-be kapcsolva indulásra kész az autó. Ám nem ez az egyetlen hasonlóság az úttörő Teslákkal, hanem a gombok radikális száműzése is, a haptikus kormánykapcsolókon kívül csak egyetlen tekerőt találunk középen – ezzel a koncertterem-akusztikájú, 25 hangszórós Bowers & Wilkins csúcshhifi hangerejét szabályozhatjuk. Minden másra, beleértve a tükörállítást és a kesztyűtartó nyitását is, a hatalmas (14,5 colos), álló formátumú, kiváló felbontású érintőképernyő szolgál.