Hivatalos vizsgálatot követel a Lada gyár, mert szerinte a kínai konkurencia túlságosan olcsón értékesíti az autóit, ami versenyhátrányt jelent számára. Makszim Szokolov szerint az általa vezetett gyár nem teheti meg, hogy beszerzési ár alatt értékesítse az autóit, míg a kínai gyártók ezzel a politikával piacot akarnak szerezni, ami a helyi – orosz – gyárak létét fenyegeti.

Példának ott a Kaiyi E5-ös, amely egy 4,7 méter hosszú, 1,5-ös turbómotorral (147 LE/210 Nm) szerelt lépcsős hátú modell 1,255 millió rubeles áron (5,6 millió forint). Muszáj megemlíteni, hogy a 2023-as piaci bevezetésnél a Kaiyi E5-öst 2,195 millió rubeles indulóáron (9,8 millió forint) kínálták fokozatmentes automatikus váltóval, ma ugyanezért a konfigurációért 1,399 millió rubelt (6,27 millió forint) kérnek, plusz időközben megjelent az olcsóbb, kézi váltós kivitel is.
Ehhez képest a Vesta, egy 4,4 méter hosszú, 1,6-os szívómotorral (90 LE) és ötfokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt lépcsős hátú modell 1 239 900 rubeles (5,56 millió forint) indulóáron, a Kaiyi E5-ös alapszintjéhez hasonló felszereltséggel (Life) a Vesta ára már 1,626 millió rubel (7,3 millió forint) – és sokkal gyengébb a motorja.

A helyzetet jobban ismerő, de névtelenséget kérő márkakereskedők szerint a kínai gyártók nyereség nélkül adják az autókat, amelyeket nagy számban – több százezer darabról van szó – importáltak Oroszországba, és most kiszórják a készleteket. Az erős hazai piac miatt a kínai gyártók megengedhetik maguknak, hogy az értékesítésen ne keressenek pénzt.
A többféle piacvédő intézkedéssel is segített Lada még akciókkal sem tud versenyezni az ilyen ajánlatokkal,
úgyhogy hivatalos vizsgálatot követel. Előre aggódnak az Iskra nevű új kisautó júliusi rajtja miatt, a Granta és a Vesta közé árazott típus ára még nem ismert, de nem véletlenül kongatják a vészharangot Togliattiban. Még ha el is indul egy hivatalos vizsgálat, annak végigvitele óvatos becslések szerint is legalább egy év, szóval gyors segítségre nem számíthat az orosz autógyártó.
