Térjünk ki röviden erre a rágalomra és aljas hazugságra is, ha már az egy helyre összpontosuló személyiségű Sabián-Petrovszki és az ugyanolyan sajtója minden egyes alkalommal örömmel és gátlástalanul ismételgeti, természetesen csak azért, hogy százszor leírhassák: „Bayer Zsolt fideszes publicista felesége.”
Tehát:
„Bayernénak nem ez volt az egyetlen gyanús ügye az Országos Vérellátó Szolgálat élén, korábban milliárdokért vásároltak PCR-teszteket olyan cégektől, amelyek Bayer feleségének ismerősi köréhez köthetők, de a magyar rendőrség nem talált ebben semmi kivetnivalót, annak ellenére, hogy ezekből több milliárd forint értékben kellett végül leselejtezni.”
És akkor a tények, még egyszer, utoljára:
A történet legelején az Átlátszó nevű rágalmazó gazemberekből álló portált találjuk, akik nagy valószínűséggel Toroczkai Lászlóban látták meg a megfelelő embert, hogy eljátssza a nyilvánosságnak a „nagy botrányt”. Így aztán odaült Toroczkai László a kamera elé, az igazán fogalmatlan, idióta és ostoba, ám annál gátlástalanabb gazemberek magabiztosságával, és bejelentette, hogy az OVSz-nek a Covid-járvány idején a PCR-tesztek beszerzésére kötött szerződése egyenesen „hazaárulás”. S persze ez a rágalmazó gazember sem felejtette el az egész rágalomcunamit azzal kezdeni, folytatni és befejezni, hogy az OVSz vezetője az én feleségem.
Nézzük a rágalmakat: az OVSz felmentést kapott a közbeszerzés alól. A beszerzett tesztek drágák; felesleges volt annyit beszerezni; „közbeiktattak” egy építőipari céget. És akkor nézzük a tényeket!
A pandémia kellős közepén nem az OVSz kapott felmentést a közbeszerzés alól, hanem minden egészségügyi intézmény, s ez a világ legtermészetesebb dolga, képzeljük csak el, mi lett volna, ha a járvány tombolása idején közbeszerzések lebonyolításával töltötték volna az idejüket azok, akiknek a járvány mielőbbi legyőzése, illetve a betegek kezelése, ellátása, megmentése volt a dolguk. Egy közbeszerzés lebonyolítása legjobb esetben is fél év. Önök szerint kinek volt fél éve járvány idején bármire is? Abban a helyzetben egy szempont volt lényeges: ki tudja a lehető leghamarabb behozni Magyarországra az akkor érthető módon szinte elérhetetlen hiánycikknek számító Covid-teszteket, ráadásul kellő mennyiségben. Még egy fontos tény: a kormány a járvány idején döntött úgy – helyesen! –, hogy a vérellátót bízza meg a tesztek behozatalával, majd pedig a teszteléssel is. S hogy miért?
Ezért: 2020 őszén csak a Vascular Venture Kft. rendelkezett Magyarországon a SARS–CoV–2 diagnosztizálására alkalmas olyan nagy kapacitású automata gépekkel, amelyek napi 12-15 000 vizsgálat elvégzésére is alkalmasak voltak. Ezek a gépek történetesen az OVSz Köves utcai telephelyén működtek. 2020 őszén (a második Covid-hullám idején) próbáltak még új gépeket berendelni: az új gépekre 1,5 éves (!) szállítási határidőt kaptak a gyártótól.
A meglévő, vér szűrésére alkalmas rendszer átállítása légúti minták vizsgálatára szűk négy hetet vett igénybe. Ez idő alatt 26 konténer telepítésével felépítették a médiában is elhíresült „konténervárost”. Amellett, hogy a Köves utcai telephelyen létrehozták az operációhoz nélkülözhetetlen fizikai tereket, a működést is meg kellett szervezni, ami nem kizárólag a laborműködés megszervezéséből állt: a megoldandó feladatok része volt például a mintacsomagok elkészítése, azok logisztikája, a beérkező minták logisztikája, IT-rendszer országos kiépítése is.
S ami az egyik legfontosabb kérdés: az OVSz laborjának beindulása előtti időszakra jellemzően harmincezer forint/vizsgálat árat az OVSz rendszerével vizsgálatonként 16 400 forintra sikerült csökkenteni (!).
A mintacsomagok elkészítésében három partnerrel dolgoztak: a Máltai Szeretetszolgálattal, a Centrál-Bau Kft.-vel (ez az a bizonyos „közbeiktatott építőipari cég”), valamint a 77-Elektronika Kft.-vel. A Máltaiak és a Centrál Bau 2020-ban negyven forint/darab áron vállalta a csomagok összeállítását, 2021-ben a Máltaiak ötven forint/darabra emelték az árat. A 77-Elektronika is akkor esett ki a rendszerből, amikor nem tudta negyven forint/darab áron vállalni tovább a munkát. Tehát a Centrál-Bau Kft. maradt mint legköltséghatékonyabb megoldás. A csomagok összeállításáról annyit, hogy meghatározott vonalkóddal ellátott csomagokat kellett készíteni heti hét napban, változó mennyiségekben, a reggel leadott rendeléseknek megfelelően.
Van a mintavételi csomag készítésére vonatkozó leírás, amelyet az egységcsomag készítését végző három cég kapott meg, és szintén készült egy mintavételi csomag tájékoztató, amely a mintavételt és a levett minta csomagolását tartalmazta. A mintacsomagok készítésére egyébként az OVSz külön, közvetlenül szerződött a mintacsomagolást végző céggel. S e csomagok megléte nélkül nem lehetett volna elvégezni a munkát.
A Covid-laboratórium munkája annak ellenére, hogy számos laboratóriumi munkafolyamat automatizálhatóvá vált a modern készülékek révén, precíz laboratóriumi munkát igényelt annak érdekében, hogy napi akár 12-15 000 minta befogadására és feldolgozására alkalmas laboratórium lehessen. Az időszakban több mint harminc munkavállaló foglalkozott a Covid-labor működésével, és ebben a számban nincsenek benne a minta szoftveres rögzítését végző OVSz-es munkatársak és a mintaérkeztetésen foglalkoztatott diákmunkások. A Covid-laborban a minta beérkezésétől számítva átlagosan tíz órán belül megvolt az eredmény. Felhívom a figyelmet arra a tényre is, hogy a labor beindulása előtt átlagosan hat nap volt a leletátfordulási idő, amelyet az OVSz munkájának köszönhetően sikerült tíz órára csökkenteni. A minimális átfutási idő amúgy a technológiából adódóan 3,5 óra volt. Korlátozott számban, sürgős kérésre egyórás határidővel is tudtak eredményt adni egy eltérő technológiájú qPCR-készülék segítségével.
A labor stabil, megbízható és gyors működésének köszönhetően az ország minden részéről közel kétszáz beküldő volt, amelyek között számos megyei kórház, akut ellátást biztosító intézmény és az OMSZ különböző területi egységei is szerepeltek.
Mindebből, remélem, kiderült, hogy itt komoly szakmai munkára és kivételes emberi teljesítményekre volt szükség ahhoz, hogy olyan rendszert állítsanak fel és üzemeltessenek a lehető legrövidebb idő alatt (szűk négy hét), hogy a Covid-járvány okozta vészhelyzetben megfelelő napi mennyiségben és megfelelő gyorsasággal adjanak megbízható eredményt, s azt az EESZT-be is rögzítsék. Az összes vizsgálatszám kétharmadát végezték az OVSz telephelyén.
Ezek a tények. Minden más hazugság, rágalom és gazemberség – legyen szó az Átlátszóról, a 444-ről, a Szabad Európáról vagy éppen a hülye és becstelen Toroczkairól. Összefoglalva: a Covid-járvány kellős közepén a magyar állam döntött úgy, hogy az OVSz-t megbízza a tesztek behozatalával és magával a teszteléssel. Az OVSz felkutatta az egyetlen elérhető céget, amely egyáltalán képes volt ekkora mennyiségű PCR-teszt behozatalára, majd mindössze közvetítőként továbbította az államtól az erre átutalt összeget nevezett cégnek. Nem elhanyagolható körülmény, hogy akkor mindenki más, aki teszteket hozott be az országba, ezt húsz-harmincezer forint/darab áron tette, az OVSz pedig 16 ezer forint/darab áron – ismét a magyar állam és persze a betegek jártak jól az OVSz munkájának köszönhetően.
Ehhez képest az Átlátszó, nyomában a 444 meg az összes többi rágalmazó gazember (no és a hülye Toroczkai) ezt írta: „A magyar egészségügyi finanszírozás 2020–2021-ben PCR-tesztelések finanszírozására elvileg alig 5,5 milliárd forintot fizetett ki, de ahogy az Átlátszó írja, az állam ennél jóval többet költött PCR-tesztekre, »csak sajátosan«, mert nem a kórházakat felügyelő NEAK vagy a járványkezelésért felelős NNK szerződött, hanem az Országos Vérellátó Szolgálat. Az OVSz-nél egyébként évente negyedmilliónál kevesebb véradó jelenik meg, vagyis az egymillió PCR-teszt vásárlása nem tűnik indokoltnak.”
Hogy miért az OVSz, azt láttuk. S tény, hogy lényegesen olcsóbban, mint akkor bárki más. De ez a kedvencem: „Az OVSz-nél egyébként évente negyedmilliónál kevesebb véradó jelenik meg, vagyis az egymillió PCR-teszt vásárlása nem tűnik indokoltnak.”
Ennél sötétebb ostobaságot nehéz lett volna leírniuk ezeknek a gazembereknek. Ugyanis – mint az előbb bemutattam – az OVSz a járvány alatt az egész országból beérkező mintákat tesztelte, csak egyvalamivel nem foglalkozott akkor: a véradók tesztelésével. Ugyanis a véradók betegen, lázasan nem jöhettek vért adni, a legszigorúbb intézkedések voltak érvényben a járványhelyzetnek megfelelően, és a legkisebb gyanú esetén be sem engedték őket az épületbe. Így aztán jó esély van rá, hogy ezeket az aljas rágalmakat terjesztő gazembereket vagy valamelyik hozzátartozójukat is az OVSz tesztelte akkoriban, talán még Toroczkai feleségét is.
És egy „apróság” végezetül: emlékezzenek csak vissza, hogy a járvány idején ugyanezek a gazemberek naponta megírták, hogy mindenből kevés van: nincs elég lélegeztetőgép, nincs elég teszt, nincs elég vakcina, amikor pedig lett elég vakcina, akkor az rossz vakcina volt, mert orosz vakcina volt, igaz ugyan, hogy a rendszerváltás előtt születettek mind orosz (szovjet) vakcinákkal lettek beoltva minden ellen, és nem haltunk ki, de a Covid alatt hirtelen az oroszok már vakcinát sem tudtak csinálni. S persze a kínaiak sem. Nem csoda persze, tudjuk, hogy Ursula von der Leyen kikkel egyezett meg vakcinaügyben sms-ekben, mely üzenetek aztán el is vesztek. De, ismétlem, akkor mindenből kevés volt. Most meg arról írogatnak égbekiáltó baromságokat, hogy miért rendelt az OVSz olyan sok tesztet.
Azért, hogy ti se pusztuljatok el. Nyomorult, gátlástalan, hazudozó gazemberek.
Ezt írtam 2023-ban. Akit részletesebben is érdekel, itt elolvashatja: