A PDSZ elveti Hiller állami iskolákról szóló terveit

Folytatódik az egyeztetés az iskolai erőszak elleni közös fellépésről az oktatási társszakszervezetekkel, a következő fordulót március 11-én tartják – közölte Kerpen Gábor, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke csütörtökön Budapesten. A PDSZ szerint nem alkalmas megoldás sem a szegregációval szembeni fellépésre, sem az esélyegyenlőség megerősítésére az állami iskolák szervezése – tette hozzá.

MNO
2009. 02. 26. 14:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első egyeztetést szerdán tartották, akkor nem született megállapodás közös nyilatkozatról. Az MTI kérdésére Kerpen elmondta: a társszakszervezetek képviselői nem voltak felhatalmazva egy ilyen nyilatkozat aláírására. A PDSZ ugyanakkor továbbra is bízik a közös fellépésben – mondta sajtótájékoztatón az elnök. Kifejtette: véleményük szerint sürgős jogszabály-módosításra lenne szükség a probléma kezelésére. Fenntartják álláspontjukat, hogy időszakosan lehessen kizárni tanulókat oktatási intézményből.

Ma ha egy diák bedrogozva vagy erősen italosan megy be egy oktatási intézménybe, nincs jogszabályi lehetőség a kitiltására egy napra sem. A szakszervezet azt szeretné, ha szabálysértés lenne, ha egy szülő az iskola külön kérésére sem tartja a kapcsolatot az oktatási intézménnyel. Bővíteni kellene az iskolán kívüli tevékenységek körét is, ehhez pluszforrások bevonására lenne szükség – szorgalmazta az elnök.

A PDSZ szerint ki kell építeni továbbá a munkanélkülivé vált szülők közoktatási intézményekben való oktatásának rendszerét, hogy a szülő és a pedagógus ne csak konfliktusos helyzetben találkozhasson, illetve így szakmához juthatnának az érintettek.

Honnan fogja megtanulni?

A PDSZ szerint nem alkalmas megoldás sem a szegregációval szembeni fellépésre, sem az esélyegyenlőség megerősítésére az állami iskolák szervezése – közölte Kerpen. Az érdekvédelmi szervezet vezetője, utalva arra, hogy Hiller István szakminiszter többek között a szegregáció csökkentésével, az esélyegyenlőség erősítésével indokolta a tárca ilyen irányú terveit, azt mondta: jelenleg a tárca egyetlen ilyen intézményt sem tart fenn. Honnan fogja megtanulni az elkövetkező egy évben, hogy ez mit is jelent? – kérdezte.

A szakszervezeti elnök utalt arra, hogy az utóbbi években több 10 milliárd forintot vontak ki a közoktatás alapfinanszírozásából, amelynek eredménye iskolák bezárása, összevonása volt. Most nem tudni, hogy a kormányzat milyen forrásból kívánja pótolni azt a 35-60 százaléknyi költségigényt, amit az önkormányzatok saját erőből biztosítanak.

Kerpen Gábor arról is beszámolt, hogy nagyon rossz tapasztalatok voltak a középfokú intézményeknél a fenntartóváltásnál. Sokszor csak a feladatot vették át, magát az épületet nem, aminek az lett az eredménye, hogy „szétszórták a gyerekeket” különböző iskolákban. Egyelőre nem tudni most sem, hogy az állam csak a feladatot venné át, vagy az épületet is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.