Páva a közlekedési cég igazgatójának felfüggesztését sürgeti

Páva Zsolt (Fidesz), a baranyai megyeszékhely polgármestere írásban utasította Varga Pétert, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatóját, hogy hívja vissza a Pécsi Közlekedési Zrt. felügyelőbizottsági (fb) és igazgatótanácsi (it) tagjait, egyúttal kezdeményezze a cég vezérigazgatójának felmentését. <br /><br /><strong><a href="/portal/647683" target="_blank">• Kigyulladt busz: vizsgálatot rendelt el a pécsi polgármester</a></strong><br /><strong><a href="/portal/645068" target="_blank">• Pécsett buszügyben nyomoznak Páva feljelentése nyomán</a></strong>

MNO
2009. 07. 06. 11:52
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Úgy látom, sem az fb, sem pedig az it nem végzi megfelelően a dolgát, nem kellő hatékonysággal és gyorsasággal járnak el Pécs érdekében” – mondta hétfői sajtótájékoztatóján Páva Zsolt. Hozzátette: „Az elhíresült botrányos buszeladás ügyében felállított vizsgálóbizottság is késéssel kezdte meg a munkáját. Az általuk megjelölt július végi határidő pedig érthetetlen, mivel a városnak az lenne az érdeke, hogy mielőbb tisztázódjon, ki és miért adta el Pécs tömegközlekedési eszközeit, kit terhel ezért a felelősség”.

A polgármester hangsúlyozta, hogy korábban ismeretlen tettes ellen büntetőfeljelentést is tettek az ügyben, emellett felkért egy független ügyvédi irodát is arra, tekintsék át a buszeladással kapcsolatos dokumentumokat, szerződéseket. A jelentésük alapján pedig egyértelmű, hogy Pécs buszainak eladása nem a város és az itt élők érdekeit szolgálta – közölte Páva Zsolt, hozzátéve: a cég teljes működését felül kell vizsgálni, miután megrendült az önkormányzat bizalma a tulajdonostárs iránt.

Június elején került nyilvánosságra, hogy a városi vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. 51 és a Mecsekbusz Kft. 49 százalékos tulajdonában lévő PK Zrt. a közelmúltban 2,2 milliárd forint plusz áfáért eladta több mint 170 buszból álló járműparkját a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek.

A buszok egy része könyv szerinti értéken, a másik része nullára leírva, 500-600 ezer forint közötti összegekért cserélt gazdát. A PK Zrt. azóta 1,2 millió forint havi bérleti díjat fizet a járművek darabjáért és 10 évre vonatkozóan egy összegben 2 milliárd forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat fizetett a vevőnek.

Varga Péter, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek korábban azt mondta: a helyi járatú buszközlekedés fenntartása biztosított a Dunántúl legnagyobb városában, de nem tudja, érte-e kár a várost. „Felmerülhet a bűncselekmény gyanúja, de nem hiszem, hogy bűncselekményről, hanem egész egyszerűen a menedzsmentjogok rossz értelmezéséről lehet szó” – jegyezte meg, utalva arra, hogy a PK Zrt. kisebbségi, de a menedzsmentjogokat gyakorló tulajdonosa nem értesítette a lépésről a Pécs Holdingot és az önkormányzatot.

A vezérigazgató hozzátette, nem tudja, mi volt az ügylet célja, értelme, de úgy véli, az eljárás ellentétes a PK Zrt. alapító okiratával és a szindikátusi szerződéssel, ilyen volumenű értékesítéshez közgyűlési jóváhagyásra lett volna szükség.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.