Páva a közlekedési cég igazgatójának felfüggesztését sürgeti

Páva Zsolt (Fidesz), a baranyai megyeszékhely polgármestere írásban utasította Varga Pétert, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatóját, hogy hívja vissza a Pécsi Közlekedési Zrt. felügyelőbizottsági (fb) és igazgatótanácsi (it) tagjait, egyúttal kezdeményezze a cég vezérigazgatójának felmentését. • Kigyulladt busz: vizsgálatot rendelt el a pécsi polgármester• Pécsett buszügyben nyomoznak Páva feljelentése nyomán

MNO
2009. 07. 06. 11:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Úgy látom, sem az fb, sem pedig az it nem végzi megfelelően a dolgát, nem kellő hatékonysággal és gyorsasággal járnak el Pécs érdekében” – mondta hétfői sajtótájékoztatóján Páva Zsolt. Hozzátette: „Az elhíresült botrányos buszeladás ügyében felállított vizsgálóbizottság is késéssel kezdte meg a munkáját. Az általuk megjelölt július végi határidő pedig érthetetlen, mivel a városnak az lenne az érdeke, hogy mielőbb tisztázódjon, ki és miért adta el Pécs tömegközlekedési eszközeit, kit terhel ezért a felelősség”.

A polgármester hangsúlyozta, hogy korábban ismeretlen tettes ellen büntetőfeljelentést is tettek az ügyben, emellett felkért egy független ügyvédi irodát is arra, tekintsék át a buszeladással kapcsolatos dokumentumokat, szerződéseket. A jelentésük alapján pedig egyértelmű, hogy Pécs buszainak eladása nem a város és az itt élők érdekeit szolgálta – közölte Páva Zsolt, hozzátéve: a cég teljes működését felül kell vizsgálni, miután megrendült az önkormányzat bizalma a tulajdonostárs iránt.

Június elején került nyilvánosságra, hogy a városi vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. 51 és a Mecsekbusz Kft. 49 százalékos tulajdonában lévő PK Zrt. a közelmúltban 2,2 milliárd forint plusz áfáért eladta több mint 170 buszból álló járműparkját a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek.

A buszok egy része könyv szerinti értéken, a másik része nullára leírva, 500-600 ezer forint közötti összegekért cserélt gazdát. A PK Zrt. azóta 1,2 millió forint havi bérleti díjat fizet a járművek darabjáért és 10 évre vonatkozóan egy összegben 2 milliárd forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat fizetett a vevőnek.

Varga Péter, a Pécs Holding Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek korábban azt mondta: a helyi járatú buszközlekedés fenntartása biztosított a Dunántúl legnagyobb városában, de nem tudja, érte-e kár a várost. „Felmerülhet a bűncselekmény gyanúja, de nem hiszem, hogy bűncselekményről, hanem egész egyszerűen a menedzsmentjogok rossz értelmezéséről lehet szó” – jegyezte meg, utalva arra, hogy a PK Zrt. kisebbségi, de a menedzsmentjogokat gyakorló tulajdonosa nem értesítette a lépésről a Pécs Holdingot és az önkormányzatot.

A vezérigazgató hozzátette, nem tudja, mi volt az ügylet célja, értelme, de úgy véli, az eljárás ellentétes a PK Zrt. alapító okiratával és a szindikátusi szerződéssel, ilyen volumenű értékesítéshez közgyűlési jóváhagyásra lett volna szükség.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.