Tényleg lúzernek nézi a magyar fiatalokat Hiller István?

Ágh Péter arról érdeklődik Hiller István oktatási és kulturális miniszternél, hogy tényleg „lúzernek” nézik-e a magyar fiatalokat. A Fidesz országgyűlési képviselője a Diákhitel Központ Tour de Lúzer elnevezésű kommunikációs kampányával összefüggésben intézett csütörtökön írásbeli kérdést a tárcavezetőhöz, amelyet az MTI-hez is eljuttatott.

MNO
2009. 10. 22. 15:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ágh Péter írásbeli kérdésében emlékeztetett: amikor az Orbán-kormány bevezette a diákhitel–rendszert, az elv az volt, hogy a hitelt a volt hallgató fizesse vissza a keresetéből úgy, hogy a törlesztés mértéke mindig illeszkedjen az aktuális jövedelméhez. Az MSZP-SZDSZ-kormány azonban úgy alakította át a rendszert, hogy a tanulmányok befejezése után rövid időn belül mindenkinek kötelező megkezdeni a visszafizetést, függetlenül attól, hogy van-e jövedelme vagy nincs – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus hozzátette azt is, hogy eközben folyamatosan emelkedtek a diákhitel kamatai, és további díjfizetési kötelezettségek is nehezítették a hallgatók helyzetét.

„Önök tehát kiforgatták az egész rendszert, eközben pedig kampányt indítottak Tour de Lúzer néven” – írta Ágh Péter, aki szerint míg a hitelválság egyre inkább megnehezíti a magyar fiatalok helyzetét, addig a kormány megint kommunikációval foglalkozik. Véleménye szerint ebben a helyzetben nem kisfilmekre és a hallgatók kifigurázására van szükség, hanem a hitellel rendelkező diákok, valamint a minden negyedik állástalan pályakezdő megsegítésére kell fordítani az energiákat. „Ahelyett, hogy gúnyolódnak a leterhelt diákokon, érdemi segítséget is adnak nekik a megemelkedett törlesztési terhek csökkentésére, átütemezésére?” – kérdezi Hiller Istvántól.

A Diákhitel Központ csütörtökön indított országos kommunikációs kampányt, amellyel azt szeretnék elősegíteni, hogy a hallgatók megfelelő megoldást találjanak megélhetési és tanulmányi költségeik finanszírozására. Őri András szóvivő közlése szerint egyetemistaként, főiskolásként a fiatalok néha „vesztes élethelyzetekbe navigálhatják” magukat. Ezekre a könnyebben vagy nehezebben felismerhető csapdahelyzetekre és elkerülésük fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a Tour de Lúzer néven október 22-én induló országos kommunikációs kampány.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.