Tényleg lúzernek nézi a magyar fiatalokat Hiller István?

Ágh Péter arról érdeklődik Hiller István oktatási és kulturális miniszternél, hogy tényleg „lúzernek” nézik-e a magyar fiatalokat. A Fidesz országgyűlési képviselője a Diákhitel Központ Tour de Lúzer elnevezésű kommunikációs kampányával összefüggésben intézett csütörtökön írásbeli kérdést a tárcavezetőhöz, amelyet az MTI-hez is eljuttatott.

MNO
2009. 10. 22. 15:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ágh Péter írásbeli kérdésében emlékeztetett: amikor az Orbán-kormány bevezette a diákhitel–rendszert, az elv az volt, hogy a hitelt a volt hallgató fizesse vissza a keresetéből úgy, hogy a törlesztés mértéke mindig illeszkedjen az aktuális jövedelméhez. Az MSZP-SZDSZ-kormány azonban úgy alakította át a rendszert, hogy a tanulmányok befejezése után rövid időn belül mindenkinek kötelező megkezdeni a visszafizetést, függetlenül attól, hogy van-e jövedelme vagy nincs – jegyezte meg. Az ellenzéki politikus hozzátette azt is, hogy eközben folyamatosan emelkedtek a diákhitel kamatai, és további díjfizetési kötelezettségek is nehezítették a hallgatók helyzetét.

„Önök tehát kiforgatták az egész rendszert, eközben pedig kampányt indítottak Tour de Lúzer néven” – írta Ágh Péter, aki szerint míg a hitelválság egyre inkább megnehezíti a magyar fiatalok helyzetét, addig a kormány megint kommunikációval foglalkozik. Véleménye szerint ebben a helyzetben nem kisfilmekre és a hallgatók kifigurázására van szükség, hanem a hitellel rendelkező diákok, valamint a minden negyedik állástalan pályakezdő megsegítésére kell fordítani az energiákat. „Ahelyett, hogy gúnyolódnak a leterhelt diákokon, érdemi segítséget is adnak nekik a megemelkedett törlesztési terhek csökkentésére, átütemezésére?” – kérdezi Hiller Istvántól.

A Diákhitel Központ csütörtökön indított országos kommunikációs kampányt, amellyel azt szeretnék elősegíteni, hogy a hallgatók megfelelő megoldást találjanak megélhetési és tanulmányi költségeik finanszírozására. Őri András szóvivő közlése szerint egyetemistaként, főiskolásként a fiatalok néha „vesztes élethelyzetekbe navigálhatják” magukat. Ezekre a könnyebben vagy nehezebben felismerhető csapdahelyzetekre és elkerülésük fontosságára szeretné felhívni a figyelmet a Tour de Lúzer néven október 22-én induló országos kommunikációs kampány.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.