A Fővárosi Közgyűlés november végi ülésének napirendjén szerepel a BKV jegyárainak újbóli emelése. 2009-ben két alkalommal emelték a közlekedési cég jegyeinek és bérleteinek árát, a cég bevételei lényegében mégis a 2008-as szinten maradtak. A Horváth Csaba és Ikvai-Szabó Imre által jegyzett előterjesztés árulkodó e téren: a számokból kiolvasható, hogy a 4 százalékos tarifaemelés hatására a városvezetés is mindössze 0,6 százalékos jegyárbevétel-növekedést vár – olvasható a VEKE közleményében.
Emlékeztetnek arra is, hogy a BKV tarifái ma a reálbérekkel összevetve Európa legdrágábbjai, de a bérekkel való arányosítás nélkül is szembetűnő a különbség. A VEKE összeállítása szerint Rómában egy 60 percig érvényes jegy 1 euró (körülbelül 270 forint), Prágában a 75 perces jegy 26 koronába kerül (271 forint), Varsóban pedig a 60 perces jegy 4 zloty (258 forint) – mindhárom jegy átszállásra is feljogosít. Az európai városok és Budapest között tehát nem csak az árban van különbség: az említett, a budapestinél olcsóbb jegyek átszállásra is feljogosítanak, a jegyrendszer időalapú. Éppen ezért a 260-270 forintnak megfelelő árú, 60-75 percre szóló külföldi jegyeket nem az egy utazásra szóló 320 forintos vonaljeggyel, hanem az új árán 490 forintos átszállójeggyel kell összehasonlítani – brutális tehát a különbség.
A VEKE szerint a fenti összehasonlítás a lényeget sűríti magába: az igazságtalan, az 1970-es évekből származó, végtelenül ósdi és elavult lyukasztós jegyrendszer leváltása helyett a már most is aránytalanul drága tömegközlekedés árainak újabb emelését javasolják a város vezetői. „Sajnos az előterjesztők a számokból sem értenek: a BKV saját adatai mutatják ki, hogy a láthatóan túldrágított tömegközlekedési tarifák további emelésével már csak azt érik el, hogy többen blicceljenek, többen váltsanak autóra, tehát az áremelés már a bevételek növekedését sem hozza magával” – áll a VEKE közleményében.
A VEKE felszólítja Horváth Csabát és Ikvai-Szabó Imrét, hogy vonják vissza káros és végiggondolatlan előterjesztésüket, álljanak el a BKV tarifáinak értelmetlen emelésére vonatkozó javaslatuktól. A szervezet reméli, hogy ha ezt mégsem teszik meg, a fővárosi képviselők akkor sem fogadják el a javaslatot, és belátják: a BKV árainak újbóli emelése a cég pénzügyi helyzetén semmit nem javít, a város közlekedési és az utasok pénzügyi helyzetén azonban ront.
„Egyúttal szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy ma már nemcsak Nyugat-Európában, hanem Prágában, Pozsonyban és Varsóban is időalapú jegyrendszer működik, Budapest elmaradottsága e téren már évtizedekben mérhető” – véli a VEKE. Miközben a városvezetés hosszú évek óta csak egy soha meg nem valósuló, 60 milliárdos chipkártyaprojekttel hitegeti a budapestieket, az Európában elterjedt, bármikor könnyen és olcsón bevezethető papíralapú időjegyek meghonosítása nem történt meg. „Ideje lenne végre lépni, és a jegykezelők cseréjével leváltani az elavult és igazságtalan lyukasztós jegyrendszert” – olvasható a VEKE közleményében.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.