Sólyom: Semennyi pénzt nem szabad sajnálni az oktatástól

Semmilyen kiadást nem szabad sajnálni az oktatás teljes rendszerének újjáépítésére; ebben nyilvánulhat meg egyértelműen a kormányzat elszántsága, hogy valóban rendbe akarja hozni az oktatásügyet – mondta Sólyom László köztársasági elnök csütörtökön egy konferencián Budapesten.

MNO
2010. 05. 20. 8:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államfő a Hogyan lehet a felívelést segítő szárny az oktatás? című tanácskozáson mondott megnyitóbeszédében arról is szólt: mindig támogatta a kistelepüléseket „abban a harcukban, hogy megtarthassák saját iskoláikat”. Kifejezte azon reményét, hogy ez a törekvés „meghallgatásra talál”. Sólyom László azt is hangsúlyozta, hogy „a cigányság integrációjának az iskola az útja”.

A köztársasági elnök rámutatott arra: a legsürgetőbb a kormányzati struktúra átszervezése idején az, hogy „legyenek figyelemmel az oktatás- és nevelésügy egységes rendszer voltára, azaz egy kézben maradjon a nevelésügy a bölcsődétől a doktori iskoláig, a szakmunkásképzéstől a felnőttoktatásig”.

A Szárny és teher című, az oktatás jövőjéről szóló kötet kapcsán arról is beszélt, hogy az új kormány az oktatási stratégiája kialakításakor a várakozások szerint támaszkodni fog a szakma és az érdekeltek véleményére.

A Bölcsek Tanácsa négytagú szakértői testülete által kidolgozott tanulmányhoz kapcsolódó konferencia az államfő szerint azért is fontos, mert a legszélesebb nyilvánosság előtt teszi ismertté a kötet módszereit. Úgy fogalmazott: a szakértői anyag „valóban oda akar eljutni, hogy a nevelésügy alapja az egész nemzet elhatározása legyen”.

Mint mondta, a könyv hosszú távú és átfogó terveket közöl, s benne „mindig lehet tudni az egyes konkrét lépések helyét”. A köztársasági elnök azt is megemlítette, hogy a kiadvány „konszenzusképes elképzelést tartalmaz”, azt „világos értékrend és világos cél tartja egyben, és teszi következetessé”. Sólyom László a kötetről szólva megjegyezte: az olyan iskolát szeretne, amelyben harmonikus és boldog emberek nőnek fel. A kötet egyúttal a pedagógus személyiségére helyezi a hangsúlyt.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.