Csak Kocsison múlik, felmondják-e a szerződést

Az Alstom magyarországi képviselete nevében csütörtökön Deák László vezérigazgató személyesen is tájékoztatta a fővárosi Fideszt a cég álláspontjáról. György István elmondta, érdemi tárgyalásokba nem bocsátkoztak. A közgyűlés döntése alapján fel kell bontani a szerződést a francia céggel, de Kocsis Istvánon áll, megteszi-e, jogi szempontból a felelősség őt terheli. • Alstom-ügy: Demszky a francia nagykövetnél járt közben • Kemény kérdésekre kell válaszolni az alstomos bukás miatt • Nem kapta meg a típusengedélyt az Alstom metrókocsija• Az elmúlt húsz év legnagyobb botránya: tízmilliárd forintot bukhatnak

MNO
2010. 08. 05. 18:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

György István, a párt fővárosi frakciójának vezetőhelyettese az MTI megkeresésére elmondta, hogy érdemi tárgyalásokba nem bocsátkoztak, és túl sok új információt nem kaptak a francia gyártó magyarországi képviseletétől.

A helyzet tiszta, a közgyűlés döntésének értelmében a BKV vezérigazgatójának fel kell bontania a szerződést az Alstommal, mivel a határidőig nem szerezték meg a Budapestre szánt szerelvények végleges típusengedélyét – mondta a fideszes politikus, hozzátéve: Kocsis István BKV-vezérigazgató döntése lesz, hogy felbontja-e a szerződést, jogi szempontból a felelősség őt terheli.

Elmondta azt is, nem akarják, hogy olybá tűnjön, a Fidesznek érdeke fűződik a szerződés felbontásához. Azt akarjuk, hogy a főváros tegyen meg minden jogi lépést – hangsúlyozta.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) múlt pénteken közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt, a többi között a fékrendszer problémái miatt. Később kiderült, nemcsak a fékekkel, hanem a járművet irányító szoftverrel is több probléma volt.

Az Alstom jelenleg is vizsgálja, hogy fellebbez-e a döntés ellen. Közlésük szerint tisztában voltak azzal, hogy a szerelvények fékrendszere nem felel meg a magyar szabályoknak, ezért kértek derogációt – mentességet – a hatóságtól, ezt a kérést azonban az NKH elutasította. Ennek egyik oka az volt, hogy az Alstom nem tudott referenciát bemutatni a budapesti szerelvények fékrendszerére, mivel – sajtóértesülések szerint – ilyen berendezést még egyik szerelvényükön sem alkalmaztak.

A Fővárosi Önkormányzat összehívta az illetékes bizottságokat, a BKV pedig vizsgálja, milyen következményei lennének a szerződés felbontásának.

Demszky Gábor főpolgármester hétfői közlése szerint az Alstomnak és a BKV-nak a szerződés értelmében még fél évig együtt kell dolgoznia azért, hogy a gyártó megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire. A 4-es metróvonalra szánt ugyanilyen, de automata járművek típusengedély-kérelmét csak azok után nyújthatná be az Alstom, hogy a 2-es vonal szerelvényei ezt már megkapták.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.