A településen tartott kistérségi tanévnyitó konferencián – amelyet a Kazincbarcika és vonzáskörzete kistérségi társulás rendezett – a helyi Egressy Béni Művelődési Központ színháztermében teltház előtt beszélt az államtitkár az oktatás jelenlegi helyzetéről, az elmúlt évek történéseiről és a jövő terveiről.
Hoffmann úgy fogalmazott: a normatív pedagógiát az elmúlt nyolc év alatt felcserélték, és meghirdették a szoláltató iskola eszményét. A pedagógusok tucatjai, százai kínlódtak azzal, hogy nem követelhetnek a tanulótól, nem osztályozhatnak, mert az úgymond a gyereknek árt. Tudásalapú társadalmat építünk címszó alatt mutatók százai bizonyítják, hogy a nevelés és a tanulás eredményessége is romlott, ezért vissza kell állítani az iskolákban a normális értékrendet – mondta az államtitkár.
Kifejtette: a magyar pedagógiai kultúrát a normatív pedagógia jellemezte, ez ha úgy teszik egy nevelési alapelv, leegyszerűsítve nem jelent mást, mint pedagógiai folyamatot, amelyben a tanító, a tanár irányít. Ezt a normatív pedagógiát az elmúlt nyolc év alatt felcserélték, és meghirdették a szolgáltató iskola eszményét, ami megfordította az évszázadok óta begyakorolt módot és itt az iskolának kell teljesíteni az elvárásokat. A pedagógusok tucatjai, százai kínlódtak azzal, hogy nem követelhettek a tanulótól, nem osztályozhattak, mert az úgymond a gyereknek árt.
Tudásalapú társadalmat építünk címszó alatt mutatók százai bizonyítják, hogy a nevelés és a tanulás eredményessége is romlott, ezért vissza kell állítani az iskolákban a normális értékrendet – hangsúlyozta álláspontját. Kitért arra, hogy az elmúlt időben a követelményt „állítani merészelő” tanárt meghurcolták, amin változtatni kell. Az első jogszabály-módosításokat megtették – mondta, példaként említve az osztályozás – az alsó tagozatokban – és az évismétlés lehetőségét.
Felhívta a figyelmet arra, hogy ezeknek a módosításoknak erkölcsi üzenete, értéke van: a kötelességet teljesíteni kell. Az elmúlt nyolc évben ez megfordult, azt sugallták, nem kell kötelességtudat, akkor is lehet boldogulni: ügyeskedéssel, sumákolással. Az államtitkár beszélt arról, hogy komoly gond van a gyerekek tanulási eredményeinek területén is. Az általános-, és a középiskolákban is érzik ezt a pedagógusok, de a jelenség már megnyilvánul a felsőoktatásban is. Ennek okaként számos problémát felsorolt, kiemelve a központi tantervi szabályozás hiányát, vagyis mint mondta, 2003-ban a nemzeti alaptantervből száműzték a tananyagot, csak a kompetenciákat írták elő, „mintha lehetne kompetenciát ismeretek nélkül fejleszteni” – tette hozzá.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.