Tarlós: Átláthatóbbá kell tenni a szerződéskötéseket

Figyeli a közvélemény-kutatásokat, az adatokat rendkívül biztatónak tartja, ám végül csak egy közvélemény-kutatást kell megnyerni – utalt a közelgő önkormányzati választásra Tarlós István, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje a Duna Televízió Hattól nyolcig című műsorában péntek reggel. • Mi baja van Horváth Csabának? Bukott „angyalok” kezébe kerülhet az MSZP • Tarlós: Demszky különbözik a „szabadrablóktól”

MNO
2010. 09. 24. 9:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV talpra állításának szükségességéről, regionális menetrendek és tarifarendszer bevezetéséről is beszélt Tarlós István, amikor látogatást tett pénteken Budapesten a Fasori Református Óvodában. A Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje Pelczné Gáll Ildikóval, a Fidesz nőtagozatának elnökével, EP-képviselővel, valamint Menczer Erzsébet országgyűlési képviselővel együtt ment el a közelmúltban a református egyház működtetésébe adott intézménybe, ahova ajándékot is vittek a gyerekeknek. Tarlós újságíróknak a találkozó után beszélt arról, hogy Budapesten az iskolaépületek nagyon leromlott állapotban vannak, nincs az önkormányzatoknak elegendő fedezetük arra, hogy a felújításokat elvégezzék. A fasori református női kör tagjai előtt azt hangsúlyozta, szívén viseli az egyházi oktatás sorsát. Budapestnek arra van szüksége, hogy rend legyen, és legyenek mindenkire kötelező szabályok – mondta.


A szabadságot, a szabadság városát féltik most tőlem és tőlünk. De ezt a szabadságot félteni, ami idáig volt, az nem más, mint a szabad rablás féltése. Ez volt jellemző a városra sajnos az utóbbi években – nyilatkozta a Hattól nyolcig stúdiójában Tarlós. Fontosabb terveik között említette, hogy szétválasztanák a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrzői szerepköröket a fővárosban – ezek jelenleg egyáltalán nincsenek szétválasztva. Emellett lesz egy új közbeszerzési és szerződéskötési gyakorlat is.

„Nem folytatódhat az a gyakorlat, ami eddig a szerződéskötéseknél, közbeszerzéseknél divatban volt. Ezeket átláthatóbbá kell tenni. Meg kell jelölni a személyi felelősöket már az eljárások kezdetén, nehogy bizottsági szinteken elkenjenek minden felelősséget” – sorolta az érveit Tarlós. Másként kell viszonyulni a hatalomhoz, teljesen új gondolkodást, politikai filozófiát szeretnénk bevezetni – tette hozzá a főpolgármester-jelölt.

Szűkös lesz a pénzügyi mozgástér

Más struktúrájú lesz a fővárosi önkormányzat hivatala, felállítanak például egy adósságkezelő ügyosztályt. A főváros adósságának kezelését a legnehezebb problémának nevezte a jelölt. Kijelentette: a városháza adóssága jóval kétszázmilliárd fölött jár, a BKV külső-belső adóssága további négyszázmilliárd forint lehet. Elképzelhető, hogy a főváros közösségi közlekedését nem egyedül a tönkrement BKV-val oldanák meg, hanem – regionális keretekben – a MÁV-val és a Volánnal közösen. Erről beszéltek is Orbán Viktor miniszterelnökkel – mondta Tarlós.

A politikus szerint a négyes metró egyes szakaszának kifizetéséhez is százmilliárdos forrás hiányzik, az Alstom-metrókocsik perei pedig az új városvezetés nyakába szakadhatnak, nem tudni, milyen fizetési kötelezettséggel. „Ha csak az előbb elmondott számokat viszonyítja a főváros ötszázötvenmilliárdos költségvetéséhez, akkor látszik, hogy a pénzügyi mozgástér nagyon szerény lesz, a helyzet egyáltalában nem könnyű” – állította az interjúban a politikus.

A közlekedésben is koncepcióváltás kell

A belváros autómentesítésének is megvan a feltételrendszere, nem lehet egyik pillanatról a másikra kitiltani az autókat a területről – reagált Tarlós a Hattól nyolcig közlekedési koncepciót firtató kérdésére. Meg kell építeni a P+R parkolókat a közlekedési csomópontok közelében és a város szélén, meg kell teremteni az egységes parkolási rendszert. A városnak ezt a szolgáltatást a saját kezébe kell vennie, a befolyó bevételeket a forgalomszervezésbe kell visszaforgatni.

További teendők a közlekedés javításában: átvizsgálni a lámpázásokat, sokkal több körforgalmat létrehozni, a dugódíj bevezetésének pedig feltétele a négyes metró befejezése. Össze kell kötni a ma szétszabdalt villamosvonalakat is. Ha ez a feltételrendszer rendelkezésre áll, akkor majd lehet dugódíjat bevezetni valami igazságos algoritmus szerint, és lehet arról gondolkodni, hogy a belvárost autómentesítsük – összegezte a közlekedésre vonatkozó terveit a Duna Televízió stúdiójában Tarlós.

(Duna TV, MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.