Tarlós: Átláthatóbbá kell tenni a szerződéskötéseket

Figyeli a közvélemény-kutatásokat, az adatokat rendkívül biztatónak tartja, ám végül csak egy közvélemény-kutatást kell megnyerni – utalt a közelgő önkormányzati választásra Tarlós István, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje a Duna Televízió Hattól nyolcig című műsorában péntek reggel. • Mi baja van Horváth Csabának? Bukott „angyalok” kezébe kerülhet az MSZP • Tarlós: Demszky különbözik a „szabadrablóktól”

MNO
2010. 09. 24. 9:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV talpra állításának szükségességéről, regionális menetrendek és tarifarendszer bevezetéséről is beszélt Tarlós István, amikor látogatást tett pénteken Budapesten a Fasori Református Óvodában. A Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje Pelczné Gáll Ildikóval, a Fidesz nőtagozatának elnökével, EP-képviselővel, valamint Menczer Erzsébet országgyűlési képviselővel együtt ment el a közelmúltban a református egyház működtetésébe adott intézménybe, ahova ajándékot is vittek a gyerekeknek. Tarlós újságíróknak a találkozó után beszélt arról, hogy Budapesten az iskolaépületek nagyon leromlott állapotban vannak, nincs az önkormányzatoknak elegendő fedezetük arra, hogy a felújításokat elvégezzék. A fasori református női kör tagjai előtt azt hangsúlyozta, szívén viseli az egyházi oktatás sorsát. Budapestnek arra van szüksége, hogy rend legyen, és legyenek mindenkire kötelező szabályok – mondta.


A szabadságot, a szabadság városát féltik most tőlem és tőlünk. De ezt a szabadságot félteni, ami idáig volt, az nem más, mint a szabad rablás féltése. Ez volt jellemző a városra sajnos az utóbbi években – nyilatkozta a Hattól nyolcig stúdiójában Tarlós. Fontosabb terveik között említette, hogy szétválasztanák a megrendelői, a végrehajtói és az ellenőrzői szerepköröket a fővárosban – ezek jelenleg egyáltalán nincsenek szétválasztva. Emellett lesz egy új közbeszerzési és szerződéskötési gyakorlat is.

„Nem folytatódhat az a gyakorlat, ami eddig a szerződéskötéseknél, közbeszerzéseknél divatban volt. Ezeket átláthatóbbá kell tenni. Meg kell jelölni a személyi felelősöket már az eljárások kezdetén, nehogy bizottsági szinteken elkenjenek minden felelősséget” – sorolta az érveit Tarlós. Másként kell viszonyulni a hatalomhoz, teljesen új gondolkodást, politikai filozófiát szeretnénk bevezetni – tette hozzá a főpolgármester-jelölt.

Szűkös lesz a pénzügyi mozgástér

Más struktúrájú lesz a fővárosi önkormányzat hivatala, felállítanak például egy adósságkezelő ügyosztályt. A főváros adósságának kezelését a legnehezebb problémának nevezte a jelölt. Kijelentette: a városháza adóssága jóval kétszázmilliárd fölött jár, a BKV külső-belső adóssága további négyszázmilliárd forint lehet. Elképzelhető, hogy a főváros közösségi közlekedését nem egyedül a tönkrement BKV-val oldanák meg, hanem – regionális keretekben – a MÁV-val és a Volánnal közösen. Erről beszéltek is Orbán Viktor miniszterelnökkel – mondta Tarlós.

A politikus szerint a négyes metró egyes szakaszának kifizetéséhez is százmilliárdos forrás hiányzik, az Alstom-metrókocsik perei pedig az új városvezetés nyakába szakadhatnak, nem tudni, milyen fizetési kötelezettséggel. „Ha csak az előbb elmondott számokat viszonyítja a főváros ötszázötvenmilliárdos költségvetéséhez, akkor látszik, hogy a pénzügyi mozgástér nagyon szerény lesz, a helyzet egyáltalában nem könnyű” – állította az interjúban a politikus.

A közlekedésben is koncepcióváltás kell

A belváros autómentesítésének is megvan a feltételrendszere, nem lehet egyik pillanatról a másikra kitiltani az autókat a területről – reagált Tarlós a Hattól nyolcig közlekedési koncepciót firtató kérdésére. Meg kell építeni a P+R parkolókat a közlekedési csomópontok közelében és a város szélén, meg kell teremteni az egységes parkolási rendszert. A városnak ezt a szolgáltatást a saját kezébe kell vennie, a befolyó bevételeket a forgalomszervezésbe kell visszaforgatni.

További teendők a közlekedés javításában: átvizsgálni a lámpázásokat, sokkal több körforgalmat létrehozni, a dugódíj bevezetésének pedig feltétele a négyes metró befejezése. Össze kell kötni a ma szétszabdalt villamosvonalakat is. Ha ez a feltételrendszer rendelkezésre áll, akkor majd lehet dugódíjat bevezetni valami igazságos algoritmus szerint, és lehet arról gondolkodni, hogy a belvárost autómentesítsük – összegezte a közlekedésre vonatkozó terveit a Duna Televízió stúdiójában Tarlós.

(Duna TV, MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.