Rogán spórolást javasol

Az V. kerület polgármestere szerint számba kellene venni, melyek az elhalasztható beruházások, valamint a BKK működését is meg kellene vizsgálni.

PR
2012. 02. 02. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amint a BKV helyzete megengedi, azonnal bevezetik január elsejéig visszamenőleg a bérkompenzációt, és végrehajtják a minimálbér-emelést is – közölte a közlekedési vállalat csütörtökön. A közlekedési társaságot az MTI azzal az értesülésével kapcsolatban kereste meg, hogy a BKV – forráshiány miatt – a januári kifizetéssel nem hajtaná végre a kötelezően előírt bérkompenzációt, illetve minimálbér-emelést. A BKV közölte: az a céljuk, hogy a törvényben meghatározott juttatásokat a dolgozók maradéktalanul megkapják. A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy az emelést és a kompenzációt visszamenőlegesen fizessék ki, ezt a BKV megteszi, amint anyagi helyzete megengedi. Az önkéntes nyugdíjpénztári, illetve az egészségpénztári hozzájárulások kifizetéséről jelenleg is folynak a tárgyalások, egyeztetések a munkáltatói és a munkavállalói oldal között – írták. Az MTI korábbi információi szerint a BKV felfüggesztené a 3 százalékos önkéntes nyugdíjpénztári és egészségpénztári hozzájárulás kifizetését is, amelyet a március elejéig még érvényben lévő kollektív szerződés tartalmaz.

A parlament és a főváros gazdasági bizottságának fideszes elnöke, V. kerületi polgármester azt közölte csütörtökön, hogy a tömegközlekedés működtetése ma a főváros legfontosabb kötelező feladata. Közlése szerint éppen ezért „sajnálatos, hogy 2010–2011-ben a város egyetlen forint működési támogatást sem adott a BKV-nak, miközben a kormány példátlan összeggel, több mint 140 milliárd forinttal támogatta azt”.

A fideszes gazdaságpolitikus úgy vélekedett: mostanra világossá vált, hogy külső forrás tömeges bevonása és az adóemelés nem reális megoldás, ehelyett a fővárosnak önmagán és a cégein kell spórolnia. Mint megjegyezte, számba kell venni, melyek az elhalasztható vagy lemondható beruházások, és meg kell nézni, milyen cégeknek ad a legnagyobb mértékben működési támogatást a 2012-es költségvetés irányelvei szerint a főváros. Rogán Antal ennek kapcsán azt írta, hogy a legjobban támogatott cég a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), azonban „felmerül a kérdés, hogy ezt megengedheti-e magának ebben a helyzetben a város”.

A fideszes politikus leszögezte: a sajtóban megjelent információkkal ellentétben nem elégedetlen a BKK vezetésével, „amikor azonban a fővárosnak elő kell teremtenie legalább további 10-15 milliárd forintot a BKV működtetésére, akkor szerintem el kell gondolkodnunk a fentieken”. Kitért arra is, hogy az elmúlt hónapokban a fővárosi vezetés a BKV finanszírozási helyzetének rendezésére szinte csak külső források bevonásában és adóemelésben gondolkodott.

„Tettünk javaslatot a vállalkozások adóterheinek emelésére, dugódíjra, a kerületek és az agglomerációs települések forrásainak csökkentésére. Ezeket jómagam is aláírtam, engedelmesen támogattam” – fogalmazott Rogán Antal, megjegyezve: „természetesen mindig ez a kényelmesebb megoldás, de véleményem szerint ideje szembenézni azzal, hogy nem lehet a hibát mindig másokban keresni, a megoldást pedig csak kívülről várni”. A politikus álláspontja szerint a főváros erősebb szerepvállalásának érdekében a hivatal és a cégek közötti működésbeli párhuzamosságok megszüntetésére, ésszerű, olcsó működtetésére, beruházások elhalasztására, illetve csökkentésére is szükség van.

Ismert, előző nap az Index hírportál azt írta: Rogán Antal néhány hete azt javasolta, hogy érdemes lenne megfontolni a BKK megszüntetését, mert az drágán működik, és a BKV pénzügyi helyzetének a megoldásában nem tudott érdemi eredményeket elérni.

A Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciója közleményében úgy fogalmazott: a kormány nem tartja be szerződött kötelességeit, hónapról hónapra csökkenti a BKV és a főváros támogatását, felelős döntéshozók nincsenek, a különböző szereplők pedig újabb és újabb adókkal állnak elő a megoldások helyett. A terület érintett vezetői „egyre ádázabban küzdenek egymás ellen a nyilvánosság előtt, miközben a közlekedést mindenki elfelejtette” – fogalmaztak. A szocialista párt szerint „egyre komikusabb”, ahogy az érintettek próbálják elmagyarázni, hogy a BKV-támogatás megfelezése valójában annak duplázása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.