Horn Gyula öt perc alatt hív vissza; őt is és mindenkit a se emből húzok elő – a Heti Válasz szerdai számában közölt írás szerint a 90-es évek közepén leginkább ebben a tónusban beszéltek a politikusi felvilágról az Energol Rt. vezetői.
A magabiztosságra minden okuk megvolt, hiszen az olajos cég börtönviselt részvényesei (Portik Tamás, illetve a betörőként hírhedtté vált Drobilich Gábor és Ferencsik Attila) mellett olyan személyek is megjelentek az irányítói-tulajdonosi körben, akik a katonai és a polgári titkosszolgálatokat képviselték. A lap úgy tudja: Kerekes István, az Energol első vezérigazgatója aktív állományú nemzetbiztonsági tiszti minőségében vett részt az üzlet beindításában.
Amikor Kerekes 1996-ban összekülönbözött Portikékkal, vezérigazgatói utódja nem kisebb személyiség lett, mint az MSZMP KB Agitációs és Propagandaosztályát megjáró, majd 1995-ben a Belügyminisztérium adatfeldolgozó háttérintézményétől leszerelő Csikós József. Mindeközben az Energol Rt. elnöki teendőit Keszthelyi Péter látta el; ő a későbbi Gyurcsány-érában a kormányzatinegyed-projekt bírálóbizottságának szakmai titkári titulusát viselte.
Az MSZP-s háttérrel kapcsolatban a Heti Válasz kitér az Energol fő beszállítójára, a miskolci ETL Ipari Rt.-re, amelynek felügyelőbizottságába 1996-ban, az olajügylet legjövedelmezőbb évében került be a szocialisták fő energetikai szakértőjeként ismert Karl Imre és Szűcs Erika, a szocialisták országos választmányának akkori tagja is.
A lap szerint a fegyverkereskedőként ismert Szalai Péter vezette Armaco Kft. vette meg azt a Ferrari 456 GT luxusautót, amelyet Portik akkoriban használt. Szalairól megjegyzik, közös alvállalkozást működtetett Hevesi-Tóth Ferenccel, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat volt főigazgatójával, valamint hogy a vállalkozónak közös gyermeke van a Kovács László volt MSZP-elnök partnereként feltűnt Endrényi Évával.
Az Energol alapításához szükséges tőke legnagyobb részét – két Mercedest és egy Porschét húszmillió forint értékben – a német és magyar lakhellyel egyaránt rendelkező Gulyás Emil vitte be a cégbe. Egy, a Portik-nyomozásra rálátó informátor szerint az autókereskedőként is működő Gulyás annak idején a katonai nemzetbiztonsági titkosszolgálatok jóváhagyásával vált Energol-tulajdonossá, ami egybecseng a Papa néven ismert Sándor István volt nyomozó korábbi feltételezésével, amely szerint az Energol a katonai elhárítás vagy hírszerzés fedővállalkozásaként jött létre. Gulyás és Portik kapcsolata később sem szakadt meg: 1999-ig Gulyás feleségének a nevén volt például a Portik által is használt Ferrari gépkocsi, illetve a Portik családnak egykor villát építő kft. szintén Gulyás érdekeltségébe tartozott. A Heti Válasz értesülései szerint a mostani, Portik és társai ellen folytatott nyomozásban a fenti titkosszolgálati szálak kerültek fókuszba, és a kormány célja egyértelműen az, hogy 22 évvel a rendszerváltás után megtisztítsa a nemzetbiztonsági szerveket az alvilágba belenőtt fedőcégektől.
A Heti Válasz rendőrségi forrásokra hivatkozva közölte: arra is bőven van adat, hogy Portik Tamás egyik pénzkezelője az a Dósa István lehetett, aki az ezredfordulón az MSZP karitatív tagozatának elnökeként jelent meg a közéletben. Dósa hozta létre a Portik fia birtokában lévő Euro Beauty Solár Kft. kvázi jogelődjét, az ugyancsak szoláriumhálózat-üzemeltetésre szakosodott Kata-Maki Kft.-t is, amelyben 1999 és 2000 között felügyelőbizottsági tagként működött a volt MSZP-s politikus, Schmuck Andor is.
A cikk Portik alvilági kollégái között említi a rendőrségi vesztegetési botrány főszereplőjét, V. Lászlót, a hajógyári-szigeti bulikomplexum és a belvárosi mulatók tulajdonosaként ismert vállalkozót, akit a Központi Nyomozó Főügyészség ötödmagával két hónappal ezelőtt helyezett előzetes letartóztatásba. A lap rendőrségi szakértői úgy tartják: V. László az 1990-es évek végén az akkor szökésben lévő Portik pénzéből építhette ki birodalmát.
A Magyar Nemzet értesülései szerint a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat főigazgatója a cikk tegnap megjelent beharangozója nyomán belső vizsgálatot rendelt el annak tisztázására, hogy a benne foglaltak megfelelnek-e valóságnak. A vizsgálattal kapcsolatos információinkat a Honvédelmi Minisztérium illetékese tegnap nem kívánta kommentálni.
Baloldali hazugságok az áram áráról: itt a Patrióta leleplezése!