Palkovics Imre a Jogpont+ programmal kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón azt mondta: az ügyfelek megkeresése személyesen és a különböző telekommunikációs csatornákon is folyamatosan nő. A szervezet az elmúlt két hónap tapasztalatai alapján igazolva látja, hogy a változó jogszabályi környezetben a jogi végzettséggel vagy megfelelő jogi ismeretekkel nem rendelkezőknek különösen szükségük van a mindennapi életüket segítő munka-, társasági és cégjogi, közigazgatási jogi, pénz- és adóügyi, társadalombiztosítási, családjogi információkra.
Százak keresték a Jogpont+-t
Soós Adrianna projektmenedzser hozzátette, hogy bár a Jogpont+ a nyáron, a szabadságolások ideje alatt indult, szakembereiktől már több százan kértek tanácsokat. A legtöbben a foglalkoztatással, a bérezéssel, a bérpótlékokkal kapcsolatban fordultak hozzájuk. Az Új Széchenyi Terv keretében egymilliárd forintból megvalósuló projekt a 2009–10-ben sikeresen működő Jogpont Hálózat alapjaira épül, de a jog nagyobb területét fogja át, és kiszélesítette a tanácsadás formáit.
A Jogpont+ keretében 2014. május végéig 150 tízezer lakosúnál nagyobb településen irodát működtetnek, a személyes, a telefonos ügyfélszolgálat és a postai úton való elérés mellett megteremtették az elektronikus kapcsolat lehetőségét is.
50 ezer ügyfélre számítanak
Palkovics Imre elmondta: országosan évente több mint ötvenezer, a Baranya, Somogy, Tolna alkotta dél-dunántúli régióban nyolcezer ügyfélre számítanak. Szólt arról is, hogy a jövőbeni terveik között szerepel a program kiterjesztése az ötezernél nagyobb lélekszámú településekre.
Az Európai Unió több mint egymilliárd forintos támogatásával finanszírozott, júliusban indult kétéves Jogpont+ projekt a LIGA Szakszervezetek, a Munkástanácsok, valamint a Kisosz, az Okisz, az Áfeosz-Coop Szövetség és az Iposz partnerségében valósul meg további három év fenntartási kötelezettséggel.