Nem régi hír, hogy bezárnák a józsefvárosi piacot, amelyet sokan csak „a kínaiként” emlegetnek. Az itteni bódéváros rendkívül ellentmondásos: sokan csak az ott kapható olcsó termékeket tudják megvásárolni kevés pénzükből, többeknek munkahely, viszont a közbiztonság csapnivaló. A piac sorsa régóta téma, de mit tehet az önkormányzat?
– A többhektáros területet jelenleg a MÁV saját tulajdonaként adja bérbe a konténerekből és bódékból álló piacot üzemeltető cégnek. Írtam egy levelet a MÁV-nak, amelyben három oldalon soroltam az érveket amellett, hogy ami ott zajlik, szerintem nem mehet tovább. A kispénzű emberek valóban olcsón vásárolhattak itt évtizedeken át, de ezen a piacon lehet „kapni” útlevelet, számlát, sokkolót, rengeteg közbiztonságra veszélyes eszközt is, ami viszont az ő érdekeiket sem szolgálja. Akik tisztességes körülmények között árulják az adózott, megvámolt portékáikat, azoknak felajánljuk, hogy az üres önkormányzati helyiségekben folytassák a törvényes munkájukat. Köztisztasági, közlekedés- és közbiztonsági okokból is alapvető érdek, hogy a bódéváros megszűnjön. Rendszeresek a botrányok, néhány hete például széklábakkal verekedtek itt, és kardoztak.
– A MÁV reagált a levelére?
– Még nem, de nem telt még el sok idő. Reményeim szerint még az ősszel döntés várható, és ha a vasúttársaság elfogadja a kérésünket, amellyel a kormány is egyetért, legkésőbb jövő nyárra bezár a piac. Az államnak is érdeke, hogy megszűnjön itt az a tevékenység, amely becslések szerint évente 15-20 milliárd forintnyi adókiesést okoz. Az ügyet előmozdíthatja, hogy az egykori Ludovika felújításával, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem létrehozatalával az állam igényt tart az Orczy park területére, ahol az önkormányzat kezelői joga megszűnik. Több kerületi céget is átvesznek. A kormány tárgyalóinak szándéka szerint a Józsefvárost a vasúti terület egy részének átadásával kompenzálnák. A terület fejlesztésére kész terveink vannak: rendezvényközpont, szabadidőpark, sportpályák és hosszú távon szociális bérlakások épülhetnének ide, saját forrásból, három ütemben. Egy mindenki számára elérhető, jelentős részben zöld terület jönne létre Budapest közepén, amelynek kapuja a Józsefvárosi pályaudvar lenne. Műemléki épületét felújítanánk, amely emlékhelyként szolgálna, hiszen ez volt az a pályaudvar, ahonnan a budapesti zsidóság jelentős részének a deportálása zajlott.
Magyar válogatott játékos tehet keresztbe a Győrnek a Konferencialigában
