A rendszerváltozás óta példa nélkül álló ügyet a Nemzeti Védelmi Szolgálat derítette fel, azonban a történteket vizsgáló Központi Nyomozó Főügyészség budapesti regionális osztálya 2041-ig az eljárás minden részletét államtitoknak minősítette. A tavaly március 12-én megnyitott büntetőperben az ügyészség Galambos Lajost a bűncselekmény elkövetésével, Szilvásy Györgyöt felbujtással, Püski Lászlót bűnsegédlettel, Laborc Sándort pedig bűnpártolással vádolta meg.
Az ügy részleteiről olyan sajtóértesülések láttak napvilágot, amelyek szerint az előző kormányzati ciklusban bolgár szakembereknek álcázott orosz különítmény érkezett Budapestre, hogy átvilágítsa a polgári elhárítás munkatársait, s az NBH központját ezzel technikai támadás is érhette. A Heti Válasz közölte, az átvilágításhoz az álbolgárok saját technikai hátteret telepítettek a hivatal székházába, amely a ferihegyi kisgépes terminálon keresztül, az NBH repülőtéri kirendeltségének és a légikikötő védelmi rendszereit működtető Zömök Kft. munkatársainak segítségével jutott az országba.
A poligráfos ellenőrzés egyik célja a hetilap szerint az lehetett, hogy az oroszok a 2006-os választások után meghatározó befolyást akartak szerezni a Molban. Ehhez arra volt szükség, hogy megtörjék az olajcéget körülvevő kettős védelmi rendszert, a polgári elhárítást és a külsős elhárítóként működő UD Zrt.-t, amelynek lenullázása éppen azzal kezdődött, hogy Laborc Sándor egy később minden pontban alaptalannak bizonyult feljelentéssel elérte, hogy a biztonsági cég és egyes ügyfelei, így az olajtársaság szervereit is lefoglalta a rendőrség.
A Heti Válasz közölte azt is, hogy Galambos 2007-ben azért vitte be Püskiéket az NBH-hoz afféle külsős humánerő-átvilágítónak, hogy hazugságvizsgálatokkal szűrjék ki, milyen útvonalon szivárognak titkosszolgálati információk az akkor ellenzékben lévő Fideszhez. Mint írták, Püski László kémgyanús cége szinte a teljes magyar államot behálózta. Dolgoztak a belügyi és a honvédelmi tárcának, a Magyar Nemzeti Banknak, a Miniszterelnöki Hivatalnak, a Köztársasági Őrezrednek és a rendőrségnek is. Sőt, a repteret működtető Budapest Airport 2004-ben, még köztulajdonú vállalatként megbízta a Zömök Kft.-t a kültéri kerítésvédelmi rendszer karbantartásával.