A nagyobbik kormánypárt közleményben reagált a baloldali összefogás politikusainak csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzottakra, ahol Hiller István korábbi szocialista oktatási miniszter rossznak nevezte a pedagógusok minősítési rendszerét, és arra buzdított: azok a tanárok, akik nem akarnak portfóliót készíteni, szavazzanak az Összefogásra.
A Fidesz válaszközleménye úgy fogalmaz: ugyanaz a Hiller István, aki most kétségbeesett hecckampányt folytat a pedagógusok szavazataiért, a Gyurcsány-kormány oktatási minisztereként és a szocialisták korábbi elnökeként személyesen irányította a pedagógusok tömeges elbocsátását, fizetésük csökkentését és a kistelepülések iskoláinak bezárását.
„A pedagógusoknak nem hergelésre, hanem segítségre lett volna szüksége a szocialistáktól” – fűzte hozzá a Fidesz. Hozzátették: a pedagógusok jelenleg a rendszerváltás óta legnagyobb béremelési program részesei, a tavalyi átlagos 34 százalékos béremelés után idén januárban is nőtt és szeptemberben még tovább fog emelkedni a fizetésük.
A teljesítményértékelés szerintük a mai munkaerőpiacon általános, és ez alapozza meg a további béremelésüket is, „amelynek pénzügyi feltételeit egyedül a Fidesz-kormány képes megteremteni, a bukott baloldal nem volt rá képes” – reagáltak az Összefogás bírálatára.
A megkérdezett pedagógusok túlnyomó többsége, több mint 90 százaléka igényli a tanfelügyeletet – mondta Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára csütörtökön. Hoffmann Rózsa kiemelte: a tanfelügyeleti rendszer kipróbálása során az azt „megélő” pedagógusok szinte kivétel nélkül úgy nyilatkoztak, „hogy ez jó”. A következő tanévben bevezetendő rendszer segítő jellegű lesz, és a pedagógus munkájának egészét vizsgálja, a minősítési rendszer pedig szervesen illeszkedik ehhez – állapította meg.
Az államtitkár rámutatott: a tanfelügyeleti rendszer kialakítása és a köznevelési rendszer megváltoztatása „nem hagyja hidegen a szakmát”, a pedagógusok pedig élénken érdeklődnek, hogyan vehetnek részt a továbbképzéseken.