Létbizonytalansággal fenyeget a Gyurcsány-koalíció

A Fidesz szerint a Gyurcsány-koalíció programjában adóemelés és a fenntarthatatlan oktatási rendszer visszaállítása áll.

2014. 02. 27. 15:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagyobbik kormánypárt közleményben reagált a baloldali összefogás politikusainak csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzottakra, ahol Hiller István korábbi szocialista oktatási miniszter rossznak nevezte a pedagógusok minősítési rendszerét, és arra buzdított: azok a tanárok, akik nem akarnak portfóliót készíteni, szavazzanak az Összefogásra.

A Fidesz válaszközleménye úgy fogalmaz: ugyanaz a Hiller István, aki most kétségbeesett hecckampányt folytat a pedagógusok szavazataiért, a Gyurcsány-kormány oktatási minisztereként és a szocialisták korábbi elnökeként személyesen irányította a pedagógusok tömeges elbocsátását, fizetésük csökkentését és a kistelepülések iskoláinak bezárását.

„A pedagógusoknak nem hergelésre, hanem segítségre lett volna szüksége a szocialistáktól” – fűzte hozzá a Fidesz. Hozzátették: a pedagógusok jelenleg a rendszerváltás óta legnagyobb béremelési program részesei, a tavalyi átlagos 34 százalékos béremelés után idén januárban is nőtt és szeptemberben még tovább fog emelkedni a fizetésük.

A teljesítményértékelés szerintük a mai munkaerőpiacon általános, és ez alapozza meg a további béremelésüket is, „amelynek pénzügyi feltételeit egyedül a Fidesz-kormány képes megteremteni, a bukott baloldal nem volt rá képes” – reagáltak az Összefogás bírálatára.

A megkérdezett pedagógusok túlnyomó többsége, több mint 90 százaléka igényli a tanfelügyeletet – mondta Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára csütörtökön. Hoffmann Rózsa kiemelte: a tanfelügyeleti rendszer kipróbálása során az azt „megélő” pedagógusok szinte kivétel nélkül úgy nyilatkoztak, „hogy ez jó”. A következő tanévben bevezetendő rendszer segítő jellegű lesz, és a pedagógus munkájának egészét vizsgálja, a minősítési rendszer pedig szervesen illeszkedik ehhez – állapította meg.

Az államtitkár rámutatott: a tanfelügyeleti rendszer kialakítása és a köznevelési rendszer megváltoztatása „nem hagyja hidegen a szakmát”, a pedagógusok pedig élénken érdeklődnek, hogyan vehetnek részt a továbbképzéseken.

A tanfelügyelet nem elsősorban a szaktárgyak tanításának ellenőrzésére koncentrál, hanem a pedagógusok nevelő tevékenységére, s azt remélik, hogy ez a rendszer segíti majd a pedagógiai kultúra javítását, ezért gyakorló pedagógusok végzik ezt a munkát heti egy napban, a másik négy napon azonban ők maguk is tanítanak a saját iskolájukban. Céljuk, hogy ötévente legalább egyszer ellenőrizzenek a tanfelügyelők egy adott pedagógust – közölte.

A köznevelési államtitkár megemlítette: a pedagógusportfóliók feltöltésével kapcsolatos értetlenkedések mögött az a tény húzódik, hogy a pedagógustársadalom leszokott arról, hogy óravázlatot készítsen, és sokan a tanmenet elkészítését is felesleges tevékenységnek tekintik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.