A Volánbusz veszi át a BKV-s buszvezetőket

A Volánbusznak módjában áll először önkéntes jelentkezőket fogadni a BKV-tól.

TK
2014. 03. 12. 17:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mind a 320 járművezetőt átveszi a Volánbusz, a BKV-nál egyetlen járművezetőt sem fognak elbocsátani – jelentette ki Tarlós István. A főpolgármester közlése szerint a BKV vezetése átképzéssel, átirányítással igyekszik majd megoldani azoknak a dolgozóknak a helyzetét, akiknek a „karbantartói kapacitás szűkülése kapcsán” veszélybe kerülne az állása.

A szerződés szerint a Volánbusznak módjában áll először önkéntes jelentkezőket fogadni a BKV-tól. Ha a Volánbusz nem tud „átcsábítani” 320 embert, akkor a szerződés szerint a hiányzó járművezetői létszámot munkáltatói jogutódlás keretében veszik át – mondta Tarlós István, megjegyezve: a munkáltatói jogutódlás változatlan bérezést és foglalkoztatási körülményeket jelent. „Olyan ( ) egyszerűen nem fordulhat elő, hogy a BKV-nak járművezetőket kell elbocsátani, mert a Volánbusz nem foglalkoztatná őket” – fogalmazott a főpolgármester.

Közölte azt is: ha nem egyénenként, hanem csoportban kell átvenni a járművezetőket, akkor a BKV-nál létrehoznak egy úgynevezett agglomerációs forgalmi csoportot, amelynek keretében az egész egységet hivatalból veszi át a Volánbusz. Tarlós István emlékeztetett, a kormány 2013 elején úgy döntött, hogy átalakítja az agglomerációs buszközlekedés rendjét.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat korábbi megállapodásának értelmében idén tavasztól a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelése alapján a Volánbusz üzemeltet több budapesti agglomerációs járatot. A szerződést február 27-én a BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid és a Volánbusz vezetője, Dévényi Gergely írta alá. Ennek alapján a Volánbusz nyolc éven át üzemeltet új buszokat az agglomerációs vonalakon.

Tarlós István közölte, az új rendszerben a járatok szakmai, megrendelői felügyeletét továbbra is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el, az üzemeltetést az új buszokkal a Volán veszi át április és június vége között több ütemben. A fővárosnak és a BKK-nak a leghatározottabb elvárása volt, hogy a szolgáltatóváltás következtében a járművezetőket továbbfoglalkoztatják. A szerződés ezt a kötelezettséget egyértelműen tartalmazza – hangsúlyozta Tarlós István, majd kijelentette: az ügyben teljesen alaptalan pánikkeltés folyt.

Elmondta azt is, hogy az agglomerációs járatokon továbbra is érvényesek lesznek a budapesti szakaszaikon a fővárosi jegyek és bérletek, és nem változik a díjszabás. A buszok kék színűek lesznek, járatszámuk, menetrendjük illeszkedik a budapesti rendszerbe, és a Futár utastájékoztató ezeken a járatokon is működik majd. Szavai szerint „az első forgalomba állítás” április elsején a Pécelt, Rákoscsabát és Rákoskeresztúrt érintő, 169E jelzésű járaton lesz.

A buszok több mint kilencven százaléka április 6. után több ütemben áll majd forgalomba – közölte Tarlós István. Megjegyezte, a 2006 és 2010 közötti önkormányzati ciklusban nem vettek új buszokat a főváros számára, a jelenlegi ciklusban viszont Budapesten és az agglomerációban 285 új busz áll forgalomba.

A BKK megrendelése alapján 2014 tavaszától 135 vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapest és egyes környező települések – Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint – között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.