Budapest egész Európa legjobbja

Élhető és dinamikusan fejlődő a magyar főváros.

NT
2014. 03. 06. 17:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ebben az évben a meglévő négy kormányablak mellett még tizenegyet nyitnak meg, a következő évben a fővárosban már mintegy negyven lesz – közölte Pesti Imre. Hozzátette: korábban a kormányablakokban 35 ügyet lehetett intézni, ma 260-at, a fejlesztés végén, 2015 közepe táján már mintegy 2500-at. Szólt arról is, hogy az okmányirodákban és a szakigazgatás szerveinél egyaránt 1,7 millióan fordultak meg, és mintegy 1,5-2 millió ember telefonos megkeresését fogadták.

A Budafoki úti és Bosnyák téri földhivatalban a változások eredményeként a döntések és az állásfoglalások száma 65 százalékkal növekedett – közölte Pesti Imre, hozzátéve, hogy megszűnt a hátralék.

Szólt arról is, hogy Budapesten az elmúlt három évben mintegy 30 ezerrel többen dolgoznak, mint azt megelőzően. A munkakeresők között több a nő, mint a férfi.

Pesti Imre közölte azt is, hogy jelenleg Budapesten 54 kiemelt beruházás van folyamatban.
A 4-es metró kapcsán elmondta, folyik a tesztüzem, semmilyen biztonsági hibát nem találtak, nincs olyan probléma vagy üzemzavar, amely a tervezett átadást befolyásolná, de a tesztüzemnek még nincs vége.

György István főpolgármester-helyettes a fővárosi fejlesztésekről szólva kijelentette: az elmúlt négy évben több minden történt, mint az 1990 és 2010 közötti ciklusokban.

A fejlesztéseket sorolva elmondta, hogy Budapesten a napi forgalomban 1200 busz közlekedik, ebből mintegy 300 az újak száma. A buszok átlagéletkorát 18-19 évről sikerült 11 év alá szorítani. Hangsúlyozta, hogy Budapest közösségi közlekedését az államháztartási hiányt lehetőleg nem növelő módon, minél gyorsabban és hatékonyan akarják fejleszteni, erre dolgoztak ki stratégiát. Nem céljuk bárki egzisztenciális veszélyeztetése, a modell lényege, hogy gyors ütemű fejlesztést hajthassanak végre, gazdaságilag ésszerű módon – mondta.

György István megjegyezte, hogy évente 1,4 milliárd utazást bonyolít le Budapesten a közösségi közlekedés. Egy utazásnak számít az egy járműre való felszállás és leszállás. Szólt arról, hogy jelenleg folyik a 2-es metró és a gödöllői HÉV, valamint a szentendrei és a csepeli HÉV összekötését előkészítő projekt.

György István elmondta, befejezik Budapest teljes körű csatornázását, 2015 júliusáig mintegy 230 kilométernyi csatornát fognak megépíteni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.