A politikus egy, a tervek szerint a kormánynak majd helyet adó épület, a Nemzeti Táncszínház előtt tartott keddi sajtótájékoztatón azt mondta: információik szerint a költözés és az átépítés költsége eléri a százmilliárd forintot, ami elegendő lenne a hármas metró biztonságossá tételéhez és új szerelvények vásárlásához. Az eseményen részt vettek a Falus Ferencet támogató három párt, az Együtt-PM, az MSZP és DK I. kerületi polgármesterjelöltjei is.
Falus arra is kitért, hogy hétfőn első és szinte egyedüli politikusként jelent meg a tiltakozó demonstráción a fővárosi Szerb utcában, miután a rendőrség „lényegében putyini módszerekkel vonult fel”, és „méltatlanul nagy erőkkel” szállta meg az Ökotárs Alapítvány irodáját. Arra a kérdésre, hogy hétfőn a tüntetésen előbb azt nyilatkozta, hogy csak arra sétált, később pedig azt, hogy fagyizni ment, azt felelte, „azért mentem oda, hogy ott legyek, de a tüntetésen nem akartam részt venni mint politikus, a civilek ezt nem nagyon szeretik, amivel én egyáltalán nem értek egyet”.
Mint ismert, hetfőn arról írt több hírportál, hogy Falus teljesen véletlenül, az unokáival, fagyizás közben keveredett a demonstráció helyszínére, de mint a HVG aztán lehozta: ez a kijelentés csak vicc volt a részéről, direkt volt ott, szolidáris akart lenni.
A sajtótájékoztatót megelőzően az MTI-nek adott interjújút, amiben azt mondta, ha nyer az önkormányzati választásokon, a tervezett programjaira megvannak a források, csak bizonyos fejlesztések között kellene fontossági sorrendet meghatározni.
Falus szerint az elmúlt négy évben mindenre volt pénze a kormánynak, amire akart. Meg kellene kérdezni a fővárosiakat, mit tartanak fontosnak, hogy biztonságosan lehessen közlekedni vagy egy újabb stadion épüljön – részletezte. Falus szerint vannak olyan programelemek, amelyek pár millió forintból megvalósíthatóak, ezek között említette a civil szervezetek, az alternatív kultúra támogatását.
A kormánynak döntenie kell, hogy a közlekedésfejlesztési beruházásokra fordítható uniós keretből mennyit kíván Budapestre fordítani – hangsúlyozta. Falus Ferenc a 3-as metró felújításáról még azt is elmondta, értelmetlen felújítani a korszerűtlen szerelvényeket. A Budapesti Közlekedési Központ léte „az egyik legjobb dolog volt, ami Budapesten történt” – mondta, hozzátéve, a baj azzal van, hogy a főpolgármester kicsit későn vette észre, olyan feladatokat is odaraktak, amelyek az alapkonstrukcióba nem férnek bele.
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a dugódíj bevezetése időszerűtlen, nincs napirenden, hiszen nincs elég parkolóhely és nem megfelelőek a közlekedési kapcsolatok, például a körgyűrű sem zárult be. A programjában szereplő polgári segítőszolgálat létrehozásáról Falus Ferenc azt mondta, a közterület-felügyelet alapvetően büntet, nem nyújt igazi segítséget a polgároknak. Közölte, a segítőszolgálatnál mintegy 800-1000 embert lehetne részmunkaidőben alkalmazni, olyanokat, akik korán nyugdíjba mentek a katonaságtól, a rendőrségtől. A szolgálat fenntartása évente mintegy 2 milliárd forintba kerülne – jegyezte meg.
Nem akarta megnevezni, hogy kik segítettek programja írásában, mondván, nincs felhatalmazva, hogy közölje. Programja ötvözi az őt támogató politikai szervezetek elképzeléseit, a szociális érzékenységre vonatkozó részek markánsan az ő véleményét tükrözik – közölte.
Az egészségügyről azt mondta, a városvezetés felelőssége nem szűnik meg azáltal, hogy nem ő működteti a fővárosi kórházakat, a fővárosnak a kerületekkel együtt lehetősége van az alapellátás javítására.
„Úgy nézek ki, mint aki korlátozva lenne?” – kérdezett vissza arra a kérdésre, hogy sajtóhírek szerint a jeges vödrös videó után korlátozták stábja önállóságát. Azt elmondta ugyanakkor, hogy volt változás a stábjában, de az nem állt szoros összefüggésben a videóval.
Megírtuk, Falus nagyon büszke a jeges vizes videójára, amely kapcsán köznevetség tárgyává lett; az Indexnek adott interjújában később lóhoz, egy „unalmas, tulajdonképpen nem okos” állathoz hasonlította magát, egy rendezvényen pedig arról beszélt, hogy ő nem tud Tarlós Istvánnal abban versenyezni, „hogy hány kereke van a metrónak”.