A BKK a lappal azt közölte, hogy a rendszer több mint 99 százaléka már működik, beleértve az utcai kijelzőket, az aluljárók monitorait, a felszíni járművek nyomkövető rendszerét, a fedélzeti számítógépet, a központi informatikai műholdas nyomkövető és diszpécseri, valamint a rádiórendszert. A webes utazástervezőt a múlt héten bocsátották nyilvános próbaüzemre, a mobilapplikációkat egyelőre tesztelik, a jelenlegi tervek szerint 2-3 hét múlva adják át – írja a Népszabadság.
A műholdas járműkövetésen alapuló új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer (Futár) informatikai kiépítésére 2010-ben szerződött a BKK a fővállalkozó Synergon Integrator Kft.-vel. A Futár kiépítése 6,7 milliárd forintba kerül, amiből 4 milliárdot az Európai Unió biztosít. A projekt keretében 1536 buszra, 612 villamosra és 145 trolibuszra szereltek fel fedélzeti egységet, 263 köztéri kijelzőt helyeztek ki és új forgalomirányító központot alakítottak ki – írta a Népszabadság.
A projekt többször is megcsúszott. 2012 júliusában cseréltek alvállalkozót, akkor 2013. nyári bevezetést terveztek. Később a villamosok felszerelése ütközött nem várt nehézségekbe. A közterületi kijelzők tesztelését tavaly októberben kezdték meg, legutóbb szeptember 11-én egy ideig informatikai hálózati hiba miatt a kijelzők nem mutatták a járatok indulási időpontját.