Tarlós: Itt zajlik a tevékenység 70 százaléka

A főváros vezetése partnernek tekinti a kamarákat, így a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát (BKIK) is.

BuL
2014. 10. 07. 13:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a BKIK története során mindig fontos szerepet játszott a város életében, Budapestnek pedig kitüntetett szerepe van: például itt zajlik az ország pénzügyi tevékenységének mintegy 70 százaléka, a Magyarországra látogatók kétharmada a fővárosba jön.

Szatmáry Kristóf, a BKIK elnöke kiemelte, hogy a Közép-Magyarország régió, benne Budapest az ország GDP-jének 40-45 százalékát, a turizmus, a vendéglátás, a kereskedelem 50-55 százalékát adja, a magyarországi tőkebefektetések jelentős része itt valósul meg, a kutatás-fejlesztés-innováció tevékenység 70 százaléka a fővárosban és Pest megyében koncentrálódik, a startup cégek 80 százaléka e régióból indult el.

A Kamarai Napok záróeseményeként megtartott ünnepi küldöttgyűlésen Tarlós István úgy vélte, nem lehet eltekinteni attól, hogy Magyarországot három fő nevezetesség – Budapest, Balaton és Puskás Ferenc – alapján ismeri a világ.

A főpolgármester szólt arról is, hogy több lépcsőből álló programja van. A 2030-ig szóló hosszú távú városfejlesztési koncepció iránymutatást tartalmaz, a középtávú tervekben szerepel egyebek között a Duna-part rendezése, a barnamezős övezet visszaszerzése a város számára, a szociális városrehabilitációs program, a településfejlesztési stratégia pedig projektlistát tartalmaz preferencia-sorrend nélkül.

Tarlós István hangsúlyozta, összefonódik a város és a kamara érdeke a középtávú programokban, ezek kivitelezésben a magyar vállalkozóknak fontos szerepet kell kapniuk, a szociális városrehabilitációs program pedig gazdaságélénkítést is szolgál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.