Tarlós elvenné a 65 év felettiek ingyenes utazását?

Indoklása szerint ő is 65 év feletti, ám a kenyeret és a tejet sem kapják ingyen.

MNO
2016. 01. 22. 11:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lázár János korábban azt mondta, a főváros a MÁV-nak 12 milliárd forinttal tartozik. „Egy huncut fillérrel” sem tartozik a főváros a MÁV-nak – közölte a főpolgármester. Azokra a kijelentésekre reagálva, miszerint csődbe kerül az önkormányzat, hangsúlyozta: a fővárosnak több mint 30 milliárd forintos tartaléka van.

A taxisok tüntetésével kapcsolatban úgy fogalmazott: ismeretei szerint az uberesek nem fizetnek sem adót, sem járulékokat rendesen – ezért a miniszterelnökkel együtt a taxisok pártján áll. Ugyanakkor – mint mondta – az nem igaz, hogy a taxisrendelet a bevonásuk nélkül íródott. Az új helyzetet rendeletmódosítással rendezni kell – hangsúlyozta.

Azt javasolják, hogy a buszközlekedésnél csak a finanszírozást vállalja át az állam, az agglomerációs járatok üzemeltetését és szervezését továbbra is a BKK végezné. A HÉV-eket viszont teljes egészében átadná az államnak a főpolgármester, aki hangsúlyozta: az 50 éves szerelvények cseréje, illetve a pályák felújítása akár 100 milliárd forintba is kerülhet a következő években, amire Budapestnek nincs pénze – írja a HírTV.hu.

A főpolgármester kitért arra is, hogy jelentős létszámcsökkentés lehet a BKK-nál, a BKV pedig 200 fős létszámcsökkentésen gondolkodik. Mint mondta, május környékén átadják a teljes fonódó villamoshálózatot.

Tarlós István kitért arra is, hogy politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de annak következtében kevésbé tervezett, nem kívánatos hatások érik a fővárosi közszolgáltató cégeket – írja az MTI. 2010 óta összességében a fővárosi közszolgáltató cégeket több mint 54 milliárd forint veszteség érte ezekből az okokból – közölte, hozzátéve: szívesen venné, ha ezt az állami költségvetésben a fővárosnak juttatott „úgynevezett támogatásoknál” figyelembe vennék.

A csillaghegyi öblözet teljes árvízvédelmével kapcsolatban közölte: megkötötték a kiviteli tervekre a szerződést, a munka elkezdése legkorábban 2016 novemberére várható, a kivitelezés időtartamát 18-24 hónapra teszik.

Tarlós István kérdésre válaszolva azt mondta: az agglomerációs közlekedést az állam nem át-, hanem visszaveszi, ugyanis ez állami feladat.

A főpolgármester az agglomerációs tömegközlekedésről folytatott egyeztetéseket előremutatónak nevezte. A legközelebbi megbeszélés szombaton lesz Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel az ügyben – közölte, hozzátéve: az az elvárása, hogy a megegyezés szülessen meg a Fővárosi Közgyűlés februári rendes ülése előtt.

Az MSZP elfogadhatatlannak tartaná, ha megszűnne a 65 évnél idősebbek ingyenes fővárosi tömegközlekedési lehetősége – mondta el Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője.

Az ellenzéki politikus úgy fogalmazott, az idősek „tisztességes nyugdíj helyett kapják a bérletet”, amelyért szerintük csak akkor lehetne tőlük pénzt kérni, ha az állam becsülettel megfizetné a korábban ledolgozott éveiket.

A főváros dolga, hogy olyan minőségű közösségi közlekedést alakítson ki, amely gyorsabb, olcsóbb és komfortosabb az egyéni, autós utazásnál – fejtette ki Horváth Csaba, aki szerint ennek a feltételnek nem felel meg a HÉV államosítása, ami ráadásul a főváros anyagi gondjait sem csökkenti érdemben.

Mint mondta, Budapest az elmúlt 5 évben 45 milliárd forinttal kevesebb állami hozzájáruláshoz jut, vagyis az agglomerációs közlekedés átadásával nyert 10 milliárd forint ellenére továbbra is 35 milliárd forintos hiánnyal küzd. Az MSZP ezért javasolja, hogy a jelenlegi 4 százalékról emelkedjen 6 százalékra a fővárosnál maradó adóbevételek aránya.

Budapest ezzel 100-115 milliárd forintos többletbevételre tehetne szert, amivel a város és kerületei is megoldhatnának minden üzemeltetési és fejlesztési feladatot, uniós források nélkül is – magyarázta.

Horváth Csaba kitért arra is, hogy a HÉV államosítását azért sem szeretnék, mert szerintük akkor a szolgáltatás a „MÁV színvonalára csökkenne”. A főváros legfeljebb egy olyan haszonbérletben gondolkozhat, amelyben Budapest – a szolgáltatási színvonal megőrzése érdekében – az agglomerációs közlekedés szakmai megrendelője, míg a számlát az állam fizeti.

A szocialisták fővárosi képviselője megjegyezte továbbá, a taxirendelet korábbi módosításával túlszabályozottá és drágává vált a budapesti taxiszolgáltatás, ami versenyhátrányt jelent a társaságoknak az internetes közösségi szolgáltatókkal szemben. A fővárosnak ezért meg kell vizsgálnia, miként tehető olcsóbbá a budapesti taxi – fűzte hozzá Horváth Csaba, aki példaként említette, hogy az egységes díjtarifa megállapításakor a jelenlegi 300 forintnál 100 forinttal drágább volt az üzemanyagok literenkénti ára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.