Tömeges elbocsátások a BKV-nál

Már láthatók a főváros és az állam pénzügyi csatájának első jelei, bár „attól még, hogy koszos a metró, megy”.

MNO
2016. 01. 05. 11:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már láthatók a főváros kontra állam pénzügyi csatájának első jelei. Az Index ugyanis az alábbi információkhoz jutott hozzá:

Elküldtük a kérdéseinket a BKK és BKV részére, amelyek a biztonsági őrökkel kapcsolatos leépítésekre és az 1-es villamos vonalán dolgozókra vonatkozott. A társaság az alábbi, igen szűkszavú választ juttatta el szerkesztőségünkhöz:

A biztonsági őrök foglalkoztatásának témája az egész fővárosi közlekedési intézményrendszert érintő témakör, amelynek részét képezi az 1-es villamos vonalára telepített mozgólépcsők üzemeltetésének kérdése is. A  mozgólépcsők biztonságos üzemeltetéséhez ugyanis elengedhetetlen a távfelügyeleti rendszer  – melynek létesítése még nem történt meg – , vagy pedig megfelelő helyszíni üzemügyeletesi erőforrás biztosítása. A kérdés rendezése az érintett szervezetek között jelenleg is folyamatban van, a helyzet megoldásáig a mozgólépcsők üzemeltetése biztonsági okokból szünetel.

De megkerestük az üggyel kapcsolatban a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetét is. „A BKV azokon a területeken csökkent először, amely nem érinti közvetlenül a forgalom lebonyolítását” – nyilatkozta az MNO-nak Gulyás Attila. A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke elmondta, hogy az elbocsátások hatására az utasok színvonalbeli csökkenést tapasztalhatnak majd, illetve csökkenhet biztonságérzetük, hiszen a kirúgott biztonságiak nagy része a metró és a peronok területét felügyelte.

Hozzátette, hogy az elbocsátott, különböző őrző-védő cégek alkalmazásában álló dolgozók mellett akár a takarító személyzetnél is várhatók leépítések. „Attól még, hogy koszos a metró, megy” – tette hozzá Gulyás. Arra a kérdésre, hogy nőhet-e a bliccelők száma, kiemelte: a jegy vagy bérlet nélkül utazóké nem, mivel a társaság nagy figyelmet fordít a metró területére érkezők ellenőrzésére. Rámutatott azonban, hogy ha fél éven belül nem lesz megoldás a főváros anyagi problémáira, akkor bedőlhet az egész rendszer.

Ismert, előző év december közepén fogadta el az Országgyűlés azt a törvényjavaslatot, amely újrarendezi Budapest pénzügyeit. Ennek értelmében a Tarlós István vezette főváros több pénzt kap a kerületek által beszedett iparűzési adóból, ennek azonban ára van: az így befolyó adóbevételből kell a BKV finanszírozását megoldani.

A változtatásokkal kapcsolatban már decemberben bejelentette Tarlós István főpolgármester, hogy Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával – arról az érintett településeknek és az államnak kell megegyezniük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.