Veronai baleset: elindult a buszos konzultáció

A kormány három kérdésre vár választ, ezek egyike a sofőrök pihenési idejére vonatkozik.

MTI
2017. 03. 06. 9:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Palkovics László közölte: a három kérdés a sofőrök egészségi állapotára, a gyermekeket szállító buszok műszaki állapotára és a sofőrök pihenőidejére vonatkozik.

Az első kérdés: „Egyetért-e Ön azzal a felvetéssel, hogy az a sofőr, aki orvosi szakvélemény alapján éjszakai vezetést korlátozó betegségben (pl. alvászavarban) szenved, éjszaka ne vezethessen?” Az államtitkár hozzátette: meg kell vizsgálni azt is, hogy annak a sofőrnek, aki ilyen járművet vezethet, elegendő-e a jelenlegi egészségiállapot-vizsgálata, a jelenlegi jogszabályok megfelelően szigorúak-e.

A második kérdés az autóbuszok műszaki állapotára vonatkozik: „Egyetért-e Ön azzal a felvetéssel, hogy szigorítani kell a gyermekeket szállító járművek, iskolabuszok műszaki alkalmassági követelményeit?”

Palkovics László elmondta, a harmadik kérdés az autóbuszok üzemeltetési körülményeivel, a sofőrök pihenőidejével kapcsolatos. Ez úgy szól: „Egyetért-e Ön azzal a felvetéssel, hogy a külföldi többnapos, több országon áthaladó iskolai kirándulások esetében éjszaka 11 óra és hajnali 4 óra között autóbusszal ne lehessen diákokat szállítani?”

Az államtitkár kiemelte, jelenleg is folyik a vonatkozó jogszabályok áttekintése, a társadalmi konzultáció eredményét pedig természetesen figyelembe fogják venni a jogszabályok végleges kialakításakor.

Palkovics László kérdésre válaszolva elmondta, nem az iskolai buszos utazások korlátozása a cél, a kérdések egyértelműen a többnapos, több országon áthaladó kirándulásokra vonatkoznak.

Megjegyezte, az iskolák által szervezett sítáborok nem szükségszerűen vannak benne az iskola programjában, de arra fokozottan szeretnének hangsúlyt fektetni, hogy – a várhatóan magasabb költség miatt – e kirándulásokra több forrás legyen.

Palkovics László közölte, minden olyan jogszabályt át fognak tekinteni, amely a gyermekek autóbuszos szállítására vonatkozik, és az is elképzelhető, hogy külön jogszabályt alkotnak azokra az esetekre, amelyekben – függetlenül a kirándulás jellegétől – gyermekek szállításáról van szó. Ez akár a KRESZ módosítását is magával vonhatja – tette hozzá az államtitkár.

A kérdőív két hétig érhető el ezen az oldalon.

A társadalmi konzultációról a januári veronai buszbaleset után döntöttek, amelyben tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.

Emberi tévedés okozhatta a veronai balesetet

Az ügyészségi vádemelésre várva a veronai autópálya-rendőrség már kialakította véleményét a magyar autóbusz januári olaszországi katasztrófájáról, emberi tévedéssel magyarázza azt – mondta Girolamo Lacquaniti, a veronai Polstrada autósztráda-rendőrség parancsnoka. A baleset okait ki lehet következtetni, annál inkább, mivel semmi nem utal a jármű műszaki meghibásodására. A véleményünk az, hogy a balesetet emberi tévedés okozta” – jelentette ki Girolamo Lacquaniti. A Polstrada értékelése azokat a korábbi feltételezéseket erősíti meg, hogy a szerencsétlenséget a sofőr hirtelen rosszulléte vagy elalvása okozhatta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.