– Harmadszor is győzött az igazság – kommentálta Puskár Anett, a Közgép Zrt. kommunikációs igazgatója a Kúria kedd reggel kihirdetett határozatát. A legfőbb bírói fórum – akárcsak az első- és a másodfokú bíróság – kimondta, hogy a Közbeszerzési Hatóság Döntőbizottsága jogellenesen zárta ki a lapunk tulajdonosának érdekeltségébe tartozó társaságot az állami tendereken való részvételből.
A jogvita onnan indult, hogy a Közgép indult Győr-Gönyű kikötő fejlesztésére kiírt közbeszerzésen, amelyből – bár 200 millió forinttal olcsóbb ajánlatot adott, mint a végül nyertesként kihirdetett Mészáros és Mészáros illetve partnerei – végül kizárták, hamis adatszolgáltatásra hivatkozva.
A pályáztató Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (ÉDUVÍZIG) szerint a Közgép valótlan információkat közölt a beruházás során használni kívánt, egyébként egy szerb vállalat tulajdonát képező komphajók fedélzetének méretéről. A pályázati feltételek között tudniillik szerepelt, hogy az igénybe vett vízi járműveknek legalább 500 négyzetméteres zárt fedélzettel kell rendelkezniük, az ÉDUVÍZIG szerint viszont a Közgép alvállalkozójának hajói 470 négyzetméternyi ilyen felülettel bírnak. A vélt hamis adatszolgáltatás miatt a céget nem csak az adott tenderről, de a későbbi hazai közbeszerzésekről is kizárta a Közbeszerzési Hatóság három évre.
A valóság ugyanakkor az – derült ki a bíróságon –, hogy a Közgép a kompok közhiteles nyilvántartásban szereplő műszaki adatait csatolta a pályázati anyagához; minden egyéb információt a méretekről a szerb cég közölt, így azt is, hogy számításaik szerint körülbelül 530 négyzetméter a zárt fedélzeti terület.
A Közgép Zrt. bíróságon támadta meg a Közbeszerzési Hatóság őt érintő kizáró döntését. Az ennek nyomán indult közigazgatási pert első, majd másodfokon is megnyerte, az alperes hatóság és a mellette beavatkozó ÉDUVÍZIG azonban ebbe nem nyugodott bele, és a Kúriánál felülvizsgálati eljárást kezdeményeztek, mondván a Közgépnek igazat adó, egyébként már jogerős ítélet törvénysértő.