Sokat hoztak a villanyoszlopok Garancsinak

Jól ment tavaly a lámpaoszlopokon elhelyezett hirdetésekre specializálódott ESMA Reklám Zrt.-nek.

Jandó Zoltán
2017. 05. 31. 4:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jól ment tavaly a lámpaoszlopokon elhelyezett hirdetésekre specializálódott ESMA Reklám Zrt.-nek. A társaság 2016-ban több mint háromszorosára, 1,7 milliárd forint fölé növelte árbevételét, amiből 117 millió forintnyi adózott profit is megmaradt. A jelentős ugráshoz persze kellett a jogszabályi környezet kedvező változása: míg korábban a kormányzat megtiltotta reklámtáblák kihelyezését kandeláberekre, durván két éve újra engedélyezte. Mindez néhány héttel azt követően történt, hogy az Orbán Viktorral kifejezetten jó kapcsolatot ápoló Garancsi István részesedést szerzett a cégben.

Az ESMA végül némi késéssel, 2015 végén kezdte újra kirakni tábláit az oszlopokra, így fordulhatott elő, hogy ez az üzletág majd egymilliárddal többet hozott 2016-ban, mint egy évvel korábban.

Lapunk kereste az ESMA ügyvezetőjét, Gátai Péter azonban nem kívánta az eredményeket kommentálni, és az idei tervekről sem beszélt. Korábban ugyanakkor azt mondta, hogy várakozásaik szerint a tiltás előtti szintre ugorhat a kandeláberdivízió teljesítménye, márpedig 2011-ben még a tavalyinál is egymilliárd forinttal magasabb forgalmat ért el a cég.

A mások mellett a Videoton futballcsapatát is birtokló Garancsi cégei közül nem csak az ESMA teljesített jól. Az államilag előírt online pénztárgéprendszerhez nélkülözhetetlen tartozékokat szállító – 90 százalékban a kormányfő barátjának tulajdonában lévő – Mobil Adat Kft. például 2,1 milliárdos bevétel mellett 553 milliós profitot ért el. Utóbbi nagy részét ki is fizette osztalékként, ebből 477 millió jutott Garancsira. Kevésbé ment jól a szintén az üzletember érdekeltségébe tartozó MET Magyarország Zrt.-nek. Az energiakereskedő – amely hatalmasra hízását korábban szintén az állam segítette – árbevételét növelni tudta ugyan, de csak a jelentős nemzetközi terjeszkedésének köszönhetően, ráadásul profitja is ötödére csökkent. Igaz, a nyereség így is a százmillió forintot közelítette.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.