Balog ismét megragadta az alkalmat, hogy a tanárok fizetésemelését emlegesse

Mindezt pedagógusnap alkalmából. Ráadásul nem is bontotta ki az igazság minden részletét az emberminiszter.

Hutter Marianna
2017. 06. 01. 3:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ugyan Balog a levelet azzal kezdte, hogy köszönetet mondott mindazért, amit a tanárok a gyermekekért tesznek, az írás nagyobb részében a kormány eddigi és eljövendő intézkedéseiről értekezett.

Egyebek közt arról írt, a hamarosan véget érő tanévben a magyar köznevelés rendszerének évtizedek óta húzódó átalakítása zárul le. – A párbeszédnek is köszönhetjük, hogy az oktatásszervezés új rendszere egyre biztosabb lábakon áll – írta a miniszter. – Mostanra jól láthatjuk azt is, kik maradtak meg a szakma talaján s kik igyekeztek a politikai mezőben hasznosítani az átalakítás nehézségeiből keletkezett feszültségeket – folytatta, hozzátéve, hogy folytatni kívánják a párbeszédet „mindazokkal, akik szakmai alapokon, a jobbítás szándékával, a rájuk bízottak érdekében fogalmazzák meg bírálataikat.” 

A miniszter arról is írt, az ország gazdasági helyzete lehetővé teszi, hogy újabb források áramoljanak a köznevelésbe, de nemcsak az iskolák versenyképessége fontos, hanem a fiatalok hazaszeretetének mélyítése is.

Ezt követően tért rá Balog a bérekre, jelezve, hogy idén szeptemberben átlagosan 3,5 százalékkal nő a pedagógusok bértömege. Mint felidézte, az oktatás területén a bruttó átlagbér 2010 és 2017 januárja között 41,9 százalékkal nőtt, míg a nemzetgazdasági átlagbér ugyanezen időszak alatt csak 35,2 százalékkal. Így idén januárban az oktatásban magasabb volt az átlagbér (bruttó 279 ezer forint), mint a nemzetgazdaságban (bruttó 274 ezer forint) általában. Igaz, Balog arra már nem tért ki, hogy a tanári bérek értékét – miután már nem követik a minimálbér változását, és az alapjukként szolgáló vetítési alapot sem emelték évek óta – csökkenti a minimálbér és a garantált szakmai bérminimum emelése. Emiatt hamarosan egy érettségivel szinte ugyanannyit lehet majd keresni, mint amennyi fizetés egy kezdő pedagógusnak jár.

Az Emmi-vezető levelében arra is kitért, hogy növelni kellene a hátránnyal küzdő gyermekekkel foglalkozó pedagógusok létszámát és javítani munkakörülményeiken, hogy nőtt a tanári pályára jelentkezők létszáma, míg „fontos kihívásként” említette az új Nemzeti Alaptanterv kidolgozását és a kilenc évfolyamos iskola lehetőségéről folytatott párbeszédet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.