Rendszerszintű kibertámadásoknak volt kitéve a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) online jegy- és bérletvásárlási rendszere csütörtöki elindítása után, a rendszert sokkal biztonságosabbá tették, és nincs ok a leállítására – közölte a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Szeneczey Balázs szerint a rendszer operatív működtetéséért felelős T-Systems Magyarország Zrt. arról adott tájékoztatást, hogy rendszerszintű volt az a támadássorozat, amely az első két-három napon érte az online értékesítési rendszert. A társaság egy ügyben büntetőfeljelentés tett, a Nemzeti Nyomozó Iroda pedig vizsgálatot indított.
A rendszer továbbra is biztonságosnak tekinthető, a városvezetést a BKK és a T-Systems úgy tájékoztatta, hogy a „rendszer leállításának nincsen oka”, továbbra is biztonságban vannak a felhasználók adatai – idézi a a főpolgármester-helyettes szavait az MTI.
A kibertámadás mellett más gondja is lehetett a BKK-nak, az online bérletvásárlási rendszerről ugyanis kiderült, hogy többféle módon kijátszható, a biztonsági rések miatt pedig egy bérletvásárlással akár több százan is utazhatnak. A hibákat és a biztonsági réseket a Közlekedő Tömeg mutatta be, arra is felhívták a figyelmet, hogy az okostelefonon elérhető applikáció több kockázatot rejt:
A tömegközlekedési blogoldal maga is demonstrálta a rendszer kijátszhatóságát, munkatársuk egy néhány óra alatt hamisított képernyővédővel tízből tízszer verte át a BKK jegyellenőreit, akik QR-kód-olvasó hiányában a monitoron látható kódot sem tudták ellenőrizni.
Az még nem egyértelmű, hogy a kibertámadás ezekre a biztonsági résekre, hibákra épült, vagy hogy éppen a támadás hatására indulhatott meg a „jóárasított” jegy- és bérletvásárlás a felületen.