A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása – mondta a főpolgármester hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában. Tarlós István ugyanakkor hozzátette: be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.
A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.
A főpolgármester szerint a politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást, most, a felújítás megindulásával pedig hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van.
A metrópótlás egyik fő kihívása lehet, hogy túl sok pótlóbuszra van szükség: minden zöld jelzésre két csuklós busz kell hogy áthaladjon a kereszteződéseken ahhoz, hogy csúcsidőben is tartható legyen a menetrend, és meglegyen az óránkénti 8400 férőhely. A fővárosi közlekedési terveket elemző Közlekedő Tömeg egyesület szerint elkerülhetetlen, hogy a buszok időnként lekéssék a lámpákat, így a járművek feltorlódnak, a megállókban pedig nő majd a tömeg.
A BKK által tervezett hálózatban ráadásul nincsenek tartalékok, vagyis a legkisebb forgalmi zavar is komoly késedelmet okozhat százezernyi embernek – állítja a Közlekedő Tömeg. Az egyesület számításai szerint az utasok jelentős részének nem 10-15, hanem akár 30-40 perccel korábban kell elindulnia, ha biztosan időben akar megérkezni.
Tarlós szerint 3-as metró északi szakaszának teljes felújítása valószínűleg egy év múlva kész lesz. Annyi probléma van, hogy az akadálymentesítésnél „addig megyünk el, ameddig a takarónk ér, amennyi pénzünk van” – fűzte hozzá Tarlós István, megjegyezve, az északi szakaszon egy állomáson nem lesz lift. Mindent megtesznek, hogy a végső határig elmenjenek az akadálymentesítésben – mondta.
A végső határ a gyakorlatban 12 lifttel ellátott állomást jelent – nyolcat ugyanakkor kihagytak az akadálymentesítésből: nem lesz lift a Dózsa György úti, az Arany János utcai, a Ferenciek terei, a Kálvin téri és a Corvin-negyedben található megállóban, a Klinikáknál, az Ecseri úton és a Pöttyös utcában sem. Hogy a mozgássérültek helyzete másodlagos volt a felújítás után, jól jelzi, hogy a mintegy 140 milliárd forintos költségvetésű projektben eredetileg 20 milliárdot szántak a felvonók beszerelésére, az erre elkülönített keret azonban 10 milliárdra zsugorodott.