Tarlós István: Sokan remélték, hogy elbukunk a metrófelújítással

A főpolgármester üzent a kritikusoknak: mindent megtesznek a dugómentes metrópótlásért, de egy ekkora felújítás nem maradhat észrevétlen.

MN
2017. 11. 06. 7:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása – mondta a főpolgármester hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában. Tarlós István ugyanakkor hozzátette: be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.

A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.

A főpolgármester szerint a politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást, most, a felújítás megindulásával  pedig hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van.

A metrópótlás egyik fő kihívása lehet, hogy túl sok pótlóbuszra van szükség: minden zöld jelzésre két csuklós busz kell hogy áthaladjon a kereszteződéseken ahhoz, hogy csúcsidőben is tartható legyen a menetrend, és meglegyen az óránkénti 8400 férőhely. A fővárosi közlekedési terveket elemző  Közlekedő Tömeg egyesület  szerint elkerülhetetlen, hogy a buszok időnként lekéssék a lámpákat, így a járművek feltorlódnak, a megállókban pedig nő majd a tömeg.

A BKK által tervezett hálózatban ráadásul nincsenek tartalékok, vagyis a legkisebb forgalmi zavar is komoly késedelmet okozhat százezernyi embernek – állítja a Közlekedő Tömeg. Az egyesület számításai szerint az utasok jelentős részének nem 10-15, hanem akár 30-40 perccel korábban kell elindulnia, ha biztosan időben akar megérkezni.

Tarlós szerint 3-as metró északi szakaszának teljes felújítása valószínűleg egy év múlva kész lesz. Annyi probléma van, hogy az akadálymentesítésnél „addig megyünk el, ameddig a takarónk ér, amennyi pénzünk van” – fűzte hozzá Tarlós István, megjegyezve, az északi szakaszon egy állomáson nem lesz lift. Mindent megtesznek, hogy a végső határig elmenjenek az akadálymentesítésben – mondta.

A végső határ a gyakorlatban 12 lifttel ellátott állomást jelent – nyolcat ugyanakkor kihagytak az akadálymentesítésből: nem lesz lift a Dózsa György úti, az Arany János utcai, a Ferenciek terei, a Kálvin téri és a Corvin-negyedben található megállóban, a Klinikáknál, az Ecseri úton és a Pöttyös utcában sem. Hogy a mozgássérültek helyzete másodlagos volt a felújítás után, jól jelzi, hogy a mintegy 140 milliárd forintos költségvetésű projektben eredetileg 20 milliárdot szántak a felvonók beszerelésére, az erre elkülönített keret azonban 10 milliárdra zsugorodott. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.