Tarlós István: Sokan remélték, hogy elbukunk a metrófelújítással

A főpolgármester üzent a kritikusoknak: mindent megtesznek a dugómentes metrópótlásért, de egy ekkora felújítás nem maradhat észrevétlen.

MN
2017. 11. 06. 7:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV és a BKK szakemberei mindent megtettek azért, hogy a legkisebb fennakadással járjon a 3-as metró felújítása – mondta a főpolgármester hétfő reggel a TV2 Mokka című műsorában. Tarlós István ugyanakkor hozzátette: be kell látni, hogy egy ekkora felújítást a városban észrevétlenül nem lehet megtenni.

A 3-as metró északi szakaszának felújítása miatt pótlóbuszok járnak szombattól a metró vonalán, a munkálatok várhatóan 2018 végéig tartanak.

A főpolgármester szerint a politikában sokan abban reménykedtek, hogy nem tudják elkezdeni a metrófelújítást, most, a felújítás megindulásával  pedig hónapokig arról beszélnek majd, hogy a fővárosban közlekedési káosz van.

A metrópótlás egyik fő kihívása lehet, hogy túl sok pótlóbuszra van szükség: minden zöld jelzésre két csuklós busz kell hogy áthaladjon a kereszteződéseken ahhoz, hogy csúcsidőben is tartható legyen a menetrend, és meglegyen az óránkénti 8400 férőhely. A fővárosi közlekedési terveket elemző  Közlekedő Tömeg egyesület  szerint elkerülhetetlen, hogy a buszok időnként lekéssék a lámpákat, így a járművek feltorlódnak, a megállókban pedig nő majd a tömeg.

A BKK által tervezett hálózatban ráadásul nincsenek tartalékok, vagyis a legkisebb forgalmi zavar is komoly késedelmet okozhat százezernyi embernek – állítja a Közlekedő Tömeg. Az egyesület számításai szerint az utasok jelentős részének nem 10-15, hanem akár 30-40 perccel korábban kell elindulnia, ha biztosan időben akar megérkezni.

Tarlós szerint 3-as metró északi szakaszának teljes felújítása valószínűleg egy év múlva kész lesz. Annyi probléma van, hogy az akadálymentesítésnél „addig megyünk el, ameddig a takarónk ér, amennyi pénzünk van” – fűzte hozzá Tarlós István, megjegyezve, az északi szakaszon egy állomáson nem lesz lift. Mindent megtesznek, hogy a végső határig elmenjenek az akadálymentesítésben – mondta.

A végső határ a gyakorlatban 12 lifttel ellátott állomást jelent – nyolcat ugyanakkor kihagytak az akadálymentesítésből: nem lesz lift a Dózsa György úti, az Arany János utcai, a Ferenciek terei, a Kálvin téri és a Corvin-negyedben található megállóban, a Klinikáknál, az Ecseri úton és a Pöttyös utcában sem. Hogy a mozgássérültek helyzete másodlagos volt a felújítás után, jól jelzi, hogy a mintegy 140 milliárd forintos költségvetésű projektben eredetileg 20 milliárdot szántak a felvonók beszerelésére, az erre elkülönített keret azonban 10 milliárdra zsugorodott. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.