Apránként csapolhatta meg az ügyfél pénzét a banki ügyintéző, húszmillióig jutott

Egy jómódú Baranya megyei ügyfél megkárosítása miatt indult eljárás. Másfél évig senkinek sem tűnt fel.

Babos Attila
2017. 12. 18. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy nem mindennapi pénzintézeti visszaélés miatt folytat nyomozást a rendőrség Pécsett – tudta meg a Magyar Nemzet rendőrségi és banki forrásokból. Értesüléseink szerint az egyik legforgalmasabb pécsi OTP bankfiókban történt a visszaélés-sorozat, ami nagyjából másfél éven át tartott 2015-ben és 2016-ban. A gyanú szerint egy 30 év körüli banki ügyintéző hölgy követhette el a bűncselekményt. Mint azt megtudtuk, az ügyben maga az OTP Bank tett feljelentést, ám a nyomozás érdekeire hivatkozva részleteket nem közölt.

Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy egy jómódú Baranya megyei ügyfél megkárosítása miatt indult az eljárás. Úgy tudjuk, a férfi éveken át az érintett ügyintézőnél bonyolította le a banki ügyeit, ráadásul ragaszkodott hozzá, privát banki szolgáltatást egyáltalán nem vett igénybe. Azt nem sikerült kideríteni, hogy a pécsi fiók munkatársa mikor kezdte el megcsapolni az ügyfél számláit, annyi bizonyos, hogy körültekintően járt el, így sokáig senkinek nem tűnt fel, hogy pénzt vont el a baranyai férfi számláiról. Lapunk úgy értesült, hogy másfél év alatt legalább 30-35 alkalommal utalhatott a saját és a hozzátartozói számláira az ügyintéző, alkalmanként ötszázezer forintot el nem érő összegeket. Ez az az összeghatár ugyanis, ami felett már komolyabb ellenőrzési folyamat zajlik az utalások során.

Tevékenységével a banki dolgozó körülbelül húszmillió forintot szedhetett így össze ügyfele számláiról, érdekes azonban, hogy másfél évig senkinek sem tűnt fel, még az ügyfelének sem. Végül a számlatulajdonos egyik meghatalmazottja vette észre a problémát, aki pénzt szeretett volna felvenni a számlákról, ám az egyik budapesti bankfiókban derült ki, hogy a „régi számlák” üresek, ami gyanút keltett a férfi ismerősében.

A különös eset miatt rögtön megkeresték a pécsi ügyintézőt, aki technikai problémára hivatkozott, s mindent próbált megtenni, hogy az ügyfél más számláiról kerüljön pénz az érintett „régi számlákra”. A lavinát viszont már nem tudta megakadályozni. A bank vezetése berendelte őt, hogy velük és az ügyféllel közösen tartsanak megbeszélést a történtekről. Azonban az alkalmazott – erősítve a visszaélés gyanúját – nem jelent meg a találkozón, helyette beteget jelentett. Gyengélkedésről viszont szó sem volt, ám annyira pánikba esett, hogy véget akart vetni az életének, ami végül nem sikerült. Az ügyfelet a bank kártalanította. Az azonban nem derült ki: hogyan lehetséges, hogy a visszaélésre nem derült fény a bankban. Az OTP erre nem is adott választ.

Úgy tudjuk egyébként, hogy hamarosan vádat emelnek az ügyintéző ellen, noha a szigetvári rendőrkapitányság csak annyit volt hajlandó elárulni az ügyben, hogy sikkasztás gyanúja miatt folytatnak nyomozást egy pénzintézeti alkalmazottal szemben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.