Apránként csapolhatta meg az ügyfél pénzét a banki ügyintéző, húszmillióig jutott

Egy jómódú Baranya megyei ügyfél megkárosítása miatt indult eljárás. Másfél évig senkinek sem tűnt fel.

Babos Attila
2017. 12. 18. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy nem mindennapi pénzintézeti visszaélés miatt folytat nyomozást a rendőrség Pécsett – tudta meg a Magyar Nemzet rendőrségi és banki forrásokból. Értesüléseink szerint az egyik legforgalmasabb pécsi OTP bankfiókban történt a visszaélés-sorozat, ami nagyjából másfél éven át tartott 2015-ben és 2016-ban. A gyanú szerint egy 30 év körüli banki ügyintéző hölgy követhette el a bűncselekményt. Mint azt megtudtuk, az ügyben maga az OTP Bank tett feljelentést, ám a nyomozás érdekeire hivatkozva részleteket nem közölt.

Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy egy jómódú Baranya megyei ügyfél megkárosítása miatt indult az eljárás. Úgy tudjuk, a férfi éveken át az érintett ügyintézőnél bonyolította le a banki ügyeit, ráadásul ragaszkodott hozzá, privát banki szolgáltatást egyáltalán nem vett igénybe. Azt nem sikerült kideríteni, hogy a pécsi fiók munkatársa mikor kezdte el megcsapolni az ügyfél számláit, annyi bizonyos, hogy körültekintően járt el, így sokáig senkinek nem tűnt fel, hogy pénzt vont el a baranyai férfi számláiról. Lapunk úgy értesült, hogy másfél év alatt legalább 30-35 alkalommal utalhatott a saját és a hozzátartozói számláira az ügyintéző, alkalmanként ötszázezer forintot el nem érő összegeket. Ez az az összeghatár ugyanis, ami felett már komolyabb ellenőrzési folyamat zajlik az utalások során.

Tevékenységével a banki dolgozó körülbelül húszmillió forintot szedhetett így össze ügyfele számláiról, érdekes azonban, hogy másfél évig senkinek sem tűnt fel, még az ügyfelének sem. Végül a számlatulajdonos egyik meghatalmazottja vette észre a problémát, aki pénzt szeretett volna felvenni a számlákról, ám az egyik budapesti bankfiókban derült ki, hogy a „régi számlák” üresek, ami gyanút keltett a férfi ismerősében.

A különös eset miatt rögtön megkeresték a pécsi ügyintézőt, aki technikai problémára hivatkozott, s mindent próbált megtenni, hogy az ügyfél más számláiról kerüljön pénz az érintett „régi számlákra”. A lavinát viszont már nem tudta megakadályozni. A bank vezetése berendelte őt, hogy velük és az ügyféllel közösen tartsanak megbeszélést a történtekről. Azonban az alkalmazott – erősítve a visszaélés gyanúját – nem jelent meg a találkozón, helyette beteget jelentett. Gyengélkedésről viszont szó sem volt, ám annyira pánikba esett, hogy véget akart vetni az életének, ami végül nem sikerült. Az ügyfelet a bank kártalanította. Az azonban nem derült ki: hogyan lehetséges, hogy a visszaélésre nem derült fény a bankban. Az OTP erre nem is adott választ.

Úgy tudjuk egyébként, hogy hamarosan vádat emelnek az ügyintéző ellen, noha a szigetvári rendőrkapitányság csak annyit volt hajlandó elárulni az ügyben, hogy sikkasztás gyanúja miatt folytatnak nyomozást egy pénzintézeti alkalmazottal szemben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.