Elképesztő összegű közpénzt fordított saját tevékenységének reklámozására az MVM Zrt., több mint 2,2 milliárd forintos reklámköltséget fizettek ki kormányközeli médiumoknak 2016 eleje óta – derítette az LMP.
Szél Bernadett, az ellenzéki párt társelnöke pénteken Facebook-oldalán is megosztotta a számokat.
Az összegzés alapján az állami hirdetések legnagyobb nyertese a Habony Árpád és Tombor András érdekeltségébe tartozó médiaportfólió (Modern Media Group, Ripost Media, ATMedia): összesen 1,163 milliárd forint értékben hirdetett náluk az MVM Zrt.
A második helyezett a Rogán-szomszéd Csetényi Csaba érdekeltségét jelentő Odex, ami összesen 352 millió forintnyi hirdetésbevételre tett szert – kérdés, hogy megmarad-e a bőséges reklámbevétel, miután Csetényi lapunk értesülései szerint kiesett a kormányzati kegyből.
Andy Vajna médiaportfóliója (Radio Plus, TV2 csoport) 221 milliós MVM-es reklámbevételével a harmadik helyre csúszott. A Huth Gergelyhez köthető Insider Media, valamint SA Day közel 190 millió forintos állami forrású reklámbevételhez jutott, de a Szemerey Tamás érdekeltségébe tartozó Origo is közel 139 millió forintért reklámozta a Magyar Villamos Műveket.
A „futottak még”-kategóriába a 100 millió alatti MVM-es reklámbevételek tartoznak, ide sorolható az összesen 93 milliós bevételt felmutató Magyar Idők Kft., Liszkay Gábor érdekeltsége – és a Bencsik András nevével fémjelzett Artamondo Kft. is a maga 43 milliós MVM-reklámbevételével – derül ki az LMP részletes kimutatásából.
Persze mindez csak egy, igaz nagy szelet az állami reklámköltségek tortájából: szintén a Lehet Más a Politika derítette ki, hogy a Paksi Atomerőmű ugyanebben az időszakban 1,1 milliárdot fizetett ki reklámköltségként a kormányközeli lapoknak.