Az újonnan rendszeresített CZ Scorpion EVO 3 géppisztolyokkal hajtott végre rendszerbeállító lőgyakorlatot a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár 11. Harckocsizászlóalja december 4-5-én. A lövészet az éves kiképzési terveknek megfelelően zajlott az alakulat helyőrségi lőterén, Szomódon. A Honvédelem.hu beszámolója szerint a harckocsizó katonák elsajátították az új kézifegyverek karbantartásával és kezelésével kapcsolatos ismereteket, valamint begyakorolták a fegyver biztonságos kezeléshez szükséges fogásokat. A fegyverzettechnikai kiképzést követően a katonák végrehajtották a fegyverek belövését majd a lőgyakorlatokat.
Horváth Sándor alezredes, a 11. Harckocsizászlóalj parancsnoka, egyben a lövészet vezetőjének értékelése alapján a katonák jó véleménnyel vannak az új fegyverekről, mivel annak hatásos lőtávolsága felülmúlja a korábbi várakozásokat; kezelése egyszerű, kis mérete miatt pedig ideális fegyver a harckocsizóknak. A lőgyakorlatok során a katonák sikerrel küzdöttek le akár 300 méterre lévő 8-as számú célokat is.
Az első Scorpion EVO gépfegyvereket pont egy éve a budapesti Petőfi laktanyában a Katonai Rendészeti Központ honvédjei és tisztjei vehették át. A Scorpion EVO gépfegyverek a szintén világszínvonalú Bren 2 gépkarabélyok és a P–09 és –07 jelű maroklőfegyverekkel egyetemben a Kiskunfélegyházán létesített új üzemben készülnek cseh licenc alapján. A cseh gyártóval kötött megállapodás alapján kétszázezer kézifegyvert fognak legyártani, amivel honvédeket, rendőröket, börtönőröket és a pénzügyőröket szerelik fel, de lehetőség nyílhat az exportra is.
A Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében nem csak a kézifegyvergyártás indul újra Magyarországon. A tervek között szerepel a lőszer mellett a lőporgyártás elindítása is. Az 1990-as években leépített önálló magyar hadiipar újrateremtése érdekében az állam megvásárolta a brit–osztrák Hirtenberger Defence Systems nevű hadiipari gyárat, ahol aknavetők, és tüzérségi lőszerek fejlesztése, gyártása folyik. Hamarosan Magyarország a britek, franciák és németek mellett, tulajdonrészt szerez az Airbusban a Gyulán közösen felépítendő és működtetendő üzemmel, amelyben a világ valamennyi Airbus helikopterének a forgóalkatrészét fogják előállítani.